انتقاد نسبت به بی توجهی مسئولان به سیل جازموریان

 بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام در نامه‌ای به رئیس‌جمهور  نسبت به بی توجهی مسئولان به سیل جازموریان انتقاد کرد.

در ابتدای این نامه خطاب به روحانی آمده است: سال جدید را به شما تبریک عرض می‌کنیم و از صمیم جان امیدواریم که تحول طبیعت را بهانه‌ای برای ایجاد تغییر و تحول جدی در شیوه اداره دولت و توجه ویژه به محرومان و مستضفعان قرار دهید و از خداوند متعال خواستاریم که دولتتان در این فرصت باقی‌مانده بتواند بخشی از وظیفه خود را در قبال صاحبان اصلی این کشور و انقلاب ایفا کند.

در ادامه تاکید شده است: اما آن‌چه ما را به نوشتن این نامه واداشت، امری فراتر از عرض تبریک و آرزوی توفیق بود. هفته گذشته بود که خبر سیل جازموریان توسط معدودی از رسانه‌ها منتشر شد. سیلی که محصور شدن تعداد کثیری از هم‌وطنانمان به مدت چند شبانه روز در میان آب را در پی داشت و به گرسنه ماندن چند شبانه روزی آنان و از دست دادن دام‌هایشان -که تنها راه امرارمعاش این عزیزان بود- انجامید.

در این‌جا، مجال نقد فعالیت‌های مسئولان استانی و قصور و تقصیراتشان درباره این مسأله نیست، اما در این غربت خبری و کم‌توجهی مسئولین امر توجه شما را به نکاتی جلب می‌کنیم.

این تشکل دانشجویی تاکید کرد: حتما مستحضرید که جازموریان روزگاری ذخیره‌گاه راهبردی علوفه و میزبان ده‌ها گونه از پرندگان مهاجر بود که اکنون به دلیل پانزده سال خشکسالی و عدم مدیریت مناسب جهت جلوگیری از احداث سدهای فراوانِ غیرکارشناسی شده بر روی رودهایی که به این تالاب می‌ریزند، تبدیل به بیابانی شده است که به تنهایی تولید 25 درصد ریزگردهای کشور را به خود اختصاص داده است. طبعاً می‌دانید که غالب افراد این منطقه یا عشایرند و یا کپرنشین؛ کپرنشینانی که جزو یارانه‌بگیرها نیستند؛ کپرنشینانی که به دلیل کمبود امکانات درمانی هر روز با یک نوع بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند؛ کپرنشینانی که حتی از داشتن شناسنامه محرومند. و نیاز به یادآوری نیست که تنها جازموریان نیست که در سکوت خبری با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند، بلکه چنین جازموریان‌هایی در مناطقی همانند بلوچستان وجود دارد که به مدد الهی هنوز نفسی برای ادامه حیات برایشان باقی مانده است.

در قسمت دیگری آمده است: اگر همت و تلاش و برنامه‌ریزی مسئولین بود، شاید مردم جازموری هم می‌توانستند عید امسال خود را در کنار اقوام خود و با کامی شیرین سپری کنند و بارش های جوی به سیل نمی‌انجامید یا اگر سیلی هم اتفاق می‌افتاد با حداقلی‌ترین خسارات رخ می‌داد و این‌گونه مردم را آواره نمی‌کرد.

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) تاکید کرد: اگر هنوز حکمت ناله‌ها و فریادهای امام راحلمان درباره مستضعفین برای شما روشن نشده است و مردم از نظر شما به شهروند درجه یک و دو تقسیم می‌شوند؛ اگر همچنان به این باور دست نیافته‌اید که مدیریت مسائل کشور باید انقلابی باشد و مدیریت امور را نباید به کسانی سپرد که نتوانند برای رسیدگی به سیل‌زدگان از تعطیلات خود بگذرند، اگر هنوز اولویت در اقتصاد مقاومتی را خرید ایرباس و بوئینگ می‌دانید، به شما یادآور می‌شویم که روزی در پیشگاه خداوند متعال، پاسخ‌گوی یک ملت بی‌شناسنامه خواهید بود.

در پایان آمده است: پر واضح است که مسائل محرومین و مستضعفین نه در دولت شما آغاز شده است و نه انتظار می‌رود که در یک دولت به پایان برسد، اما فارغ از این‌که مسئولین قبلی چگونه بوده‌اند و چه کرده‌اند و این‌که آیا قضاوت شما درباره عملکردشان صحیح است یا خیر، مسأله مهم این است که در حال حاضر این مسئولیت عظیم بر دوش شماست و نزدیک به 4 سال هم این مسئولیت را بر عهده داشته‌اید. امید است در چندماه باقی‌مانده از فرصت 4 ساله خدمت به مردم، به تکلیف اصلی‌تان، یعنی توجه به محرومان و مستضعفان بپردازید و بتوانید بخشی از دردهای بی‌شمار آنان را بر طرف کنید. در پایان اعلام می‌دارد دانشجویان بسیجی عزم خود را برای ورود به عرصه‌های گوناگون اقتصاد مقاومتی جزم کرده‌اند و هیچگاه از اصول و آرمان های خود عقب‌گرد نخواهند کرد.