اختصاص 1 میلیارد و 300 میلیون دلار از سوی مجلس به حوزه دفاعی
سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در ادامه نشست های گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، روز گذشته (سه شنبه 15 فروردین) اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم با سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیدار و در ضمن آن از نمایشگاه اختصاصی دستاوردهای دفاعی کشور بازدید کردند.
 
وی ضمن اعجاب برانگیز خواندن دستاوردهای حوزه دفاعی کشور، عنوان کرد: یکی از عرصه هایی که ما در اجرای اقتصاد مقاومتی در آن موفق عمل کرده ایم، یقینا حوزه دفاعی است.
 
نقوی حسینی با بیان اینکه امروز دستاوردهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران که تماما بومی و ملی است دارای بیشترین دقت ها، بالاترین بُردها و بهترین شاخص های کیفی است، گفت: به جرات می توانیم بگوییم که بسیاری از دستاوردهای جدید دفاعی کشورمان از نمونه های مشابه خارجی آنها که آمریکا و انگلیس آن را تولید کرده اند، باکیفیت تر است.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: بخش عمده ای از اعتبارات حوزه دفاعی کشور در لایحه بودجه 96 از سوی دولت پیش‌بینی شده بود اما هم کمیسیون امنیت ملی و هم کمیسیون تلفیق، تلاش زیادی کردند تا سایر پیشنهادات در خصوص بودجه دفاعی کشور در سال 96 بررسی و تصویب شود.
 
نقوی حسینی در همین راستا گفت: کلیه پیشنهادات حوزه دفاعی کشور از جمله اختصاص یک میلیارد و 300 میلیون دلار برای تقویت بنیه دفاعی در کمیسیون تلفیق تصویب شد و از آنجا که منبع این اعتبار "صندوق توسعه ملی" است، این رقم در سال 96 به صورت 100 درصد تخصیص پیدا می کند.