تهران به اظهارات ضدایرانی پادشاه اردن واکنش نشان داد

بهرام قاسمی سخنگوى وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اتهامات پادشاه اردن به جمهورى اسلامى ایران در مصاحبه با یک روزنامه آمریکایى، این اظهارات را نسنجیده و سخیف توصیف کرد.
 
سخنگوى وزارت امور خارجه کشورمان افزود: به نظر می رسد پادشاه اردن در تعریف تروریسم دچار یک اشتباه راهبردى و اساسی است و تعابیر به کار رفته در اظهارات ایشان به سادگی نشان دهنده  بی مایه گی و عمق اندک نگاه وى به تحولات منطقه است.  
 
وی افزود: صواب آن است که ایشان در ابتدا به آمارهای رسمی منتشر شده از تروریست های اردنی که به داعش و دیگر گروههای خونریز و جاهل می پیوندند اندک توجه و نگاهی داشته باشد و سپس درباره ایران که در خط مقدم مبارزه با تروریسم‌ و افراطی گری و برای تحکیم امنیت تمام منطقه تلاش و مجاهدت می کند، اظهارنظر کنند. 
 
قاسمى ضمن یادآورى مشکلات مستمرى که با جعل رژیم نامشروع صهیونیستى گریبانگیر جهان اسلام و کشورهاى منطقه شده است، تأکید کرد: اعلام حمایت از امنیت این رژیم اشغالگر که عملاً به معناى ناامنى تمامی منطقه است و طرح قیاس هاى بى اساس و طنز آلود بین ایران و سرکردگان گروههاى تروریستى، آن هم از سوى پادشاه یک کشور عربى و اسلامى،  شوربختانه گویاى وضعیت بغرنج و اسفباری است که این منطقه در آن به سر مى برد.
 
وی افزود: بی شک بخش مهمی از وضعیت موجود منطقه نتیجه نگاههاى اشتباه سیاستمداران برخى کشورها به روندهاى سیاسى و اتخاذ سیاست هاى مخرب و غلطی است که در نهایت می تواند تمام منطقه را به ورطه ناامنى و بى ثباتى بیشتر سوق دهد.  
 
سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: برای کمک به امنیت، ثبات و وحدت در منطقه  بهتر آن است که ایشان نیز اندک زمانی را به مطالعه منطق، تاریخ و جغرافیای منطقه اختصاص دهند.