روحانی اینبار برجام را ابر و باد نامید

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از چند دستاور هسته‌ای که به مناسبت یازدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: بسیار خوشحالیم که بیستم فروردین امسال، گرامیداشت فناروی هسته‌ای با ایام میلاد با سعادت مولای‌مان امیرالمومنین علی(ع) قرین گشته است.

وی افزود: کشو رو ملت ما هر چه دارد از رهنمودهای قرآن مجید، پیامبر اسلام(ص)، مولای‌مان امیرالمومنین و ائمه اطهار بوده و خواهد بود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: هر سال که ما در بیست فروردین در یک همچون مکان‌هایی اجتماع کردیم، روزهای خوشحال‌کننده‌ای بود، برای اینکه جوانان غیور و پرتلاش ما با مدیریت انقلابی و جهادی‌ گام‌هایی در مسیر فناوری هسته‌ای رو به جلو برداشته بودند، اما امسال مواجه با یک حرکت بسیار عظیم شدیم. 42 پروژه در طول سال 95 یعنی در طول یک سال اخیر به ثمر نشسته است.

روحانی تصریح کرد: 5 پروژه را در این سالن شاهد بودید و بقیه را هم در نمایشگاه دیدیم و از سوی متخصصان درباره آنها توضیح داده شد. مگر امکان‌پذیر است یک سازمان و ملتی با جوان‌های غیور بدون مدیریت علمی، انقلابی، جهادی و بسیجی بتوانند در یک سال 42 پروژه مهم را به ثمر برسانند.

وی اظهار داشت: از این پمپ که در نیروگاه بوشهر استفاده می‌شود به معنای فناوری در زمینه تولید برق هسته‌ای است، تا این سانتریفیوژ سنگ که برای صنعت نفت ما کاربرد دارد و تا پروژه‌هایی که در ساغند یزد دیدیم و تا پروژه‌ای که در البرز شاهد افتتاح بودیم و برای یک نوع اسکن جدید رادیوداروهای لازم را تولید می‌کند، تا سیستم شتاب‌دهنده در قزوین که در بسیاری از علوم و فنون به کمک ما می‌آید، اینها نشان دهنده این است که فناوری هسته‌ای برای کشور ما یک ضرورت است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: اینکه رهبری بر فناوری هسته‌ای تاکید می‌کردند، تاکید و اصراری درست و به حق بوده است.