چرا مجلس از وزارت بهداشت تحقیق و تفحص نکرد

 محمد نعیم امینی فرد سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درتشریح نشست عصرامروز ( یکشنبه 20 فروردین) این اظهار داشت: در این جلسه 3 تقاضای تحقیق و تفحص درحوزه سلامت یعنی تحقیق و تفحص از نحوه اختصاص و توزیع منابع درحوزه سلامت، عملکرد سازمان غذا و دارو و نحوه اجرای طرح نظام سلامت مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه قرار بر این بود تا  هر 3 تقاضای تحقیق و تفحص دریک قالب مورد بررسی قرار گیرد، ادامه داد:  البته کمیته های تخصصی برای بررسی این تحقیق و تفحص ها تشکیل و جلسات پی درپی با طراحان تحقیق و تفحص کننده و مسئولان ذی ربط برگزار شد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس تصریح کرد: در آخرین جلسه کمیسیون بهداشت در سال گذشته نیز درباره اعمال ماده 236 در این طرح نیز رای گیری صورت گرفت که اعضا به آن رای مخالف دادند این ماده بدان معنا است که بعد از تصویب تفحص در مجلس موضوع به قوه قضاییه ارجاع شود. البته در جلسه امروز نیز در رای کمیسیون تشکیک ایجاد شد لذا مجددا رای گیری صورت گرفت و باز هم اعضای کمیسیون به اعمال ماده 236 رای موافق ندادند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: در نهایت نیز در رای‌گیری کلی اعضای کمیسیون به عدم ضرورت تفحص در این سه مورد درباره وزارت بهداشت رای مثبت دادند.