آمریکا صلح جهانی را به مخاطره می اندازد

گروه سیاسی- محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز  با اشاره به دستور رئیس جمهور آمریکا مبنی بر حمله جنگده های این کشور به پایگاه هوایی العشیرات سوریه گفت: این حمله و تجاوز با منشور سازمان ملل و صلح جهانی مغایرت و منافات دارد و باید در شورای امنیت به بحث گذاشته شود و درباره این اقدام غیرقانونی آمریکا تصمیم گرفت.

وی افزود: مسئولین جدید آمریکا و بخصوص ترامپ رئیس جمهور این کشور از سیاست های صهیونیست ها و برخی کشورهای دیگر در منطقه دنباله روی و از آنها حمایت می کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به دوگانگی در سیاست آمریکا و مسئولان این کشور گفت: این تهاجم  ضمن اینکه با شعار انتخاباتی ترامپ در مخالفت با جنگ افروزی، مغایرت دارد با ادعای وی و آمریکائیها در مخالفت با جنگ افروزی تروریست ها و داعش هم مغایرت دارد.

فرهنگی افزود: این حمله و تجاوز عملا نشان داد که آمریکا از داعش حمایت می کند و شعار و عمل سیاستمداران این کشور با هم فرق دارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به خوشحالی برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان، ترکیه، قطر و صهیونیست ها از این تجاوز گفت:  این کشورها از اینکه آمریکا در کنار تروریست ها و داعش ایستاده و با آنها همراهی کرده، خرسند هستند.

 فرهنگی با اشاره به نارضایتی روسیه از این اقدام دولت ترامپ گفت: روسیه از این تهاجم ناراضی است  و این حمله غیر قانونی تاثیر منفی بر روابط روسیه و آمریکا گذاشته است.

وی اضافه کرد: روسیه هم اقدام عملی انجام داده و آرایش نظامی خود را  در منطقه تغییر داده است.

 نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی این رفتارهای جنگ افروزی صلح جهانی را به مخاطره می اندازد، گفت: متاسفانه آمریکا به هیچ قانون و مقرراتی پایبند نیست و قانون را برای دیگر کشورها می خواهد.

جنگنده های آمریکا روز جمعه به سوریه حمله کرده که تعدادی از افراد غیر نظامیان را به خاک و خون کشید.