تاکنون برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۷۲ نفر ثبت نام کردند

سامانی سخنگوی وزارت کشور بعد از بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: امیدواریم تقوا به عنوان یکی از وی‍گی های بارز انتخابات ریاست جمهوری و شورا ها ثبت شود .

سخنگوی وزارت کشور گفت تا این لحظه ۷۲ نفر از هم وطنان برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات مراجعه کردند که کار تعدادی انجام وشده و کار عده ای هم در حال انجام است.

سامانی ادامه داد: باید ها و نباید های انتخابات باید از سوی مجریان ناظران آحاد ملت طرفداران باید مورد توجه قرار گریرد تا شاهد اجرای مر قانون باشیم، مهمترین نکته که صرفا در قانون انتخابات ریاست جمهوری مورد توجه قرار گرفته است  ماده ۷۴ قانون انتخابات تاکید دارد که شبکه ی مجازی و... حق ندارند آگهی تبلیغاتی علیه نامزد های انتخاباتی منتشر کنند مطابق این قانون هیچ یک از رسانه های حق ندارند علیه نامزد های انتخابات مطلبی بزنند که نشان دهنده این مهم است که قانون انتخابات کشور ما ایجابی است.

سخنگوی وزارت کشور اظهار داشت: در قانون انتخابات ریاست جمهوری در نامزد های انتخاباتی و طرفدارانشان باید صرفا برنامه های خود را بیان کنند و هرگونه هتک حرمت ممنوع است ستاد انتخابات با نظارت بر فضای مجازی به این موضوع حساس است و نظارت دارد.

وی با بیان اینکه یک نفر از نامزد های انتخابات ریاست جمهوری در این دوره تا این لحظه خانم بوده است گفت: در انتخابات دوره یازدهم ۶۸۲ نفر نامزد انتخابات داشته ایم.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: از نقد سازنده و اظهار نظر در مورد مسائل کشور استقبال می کنیم اما با سیاه نمایی و هتک حرمت مخالف هستیم و معتقدیم این مرز باید در انتخابات به نحوی رعایت شود که اخلاق انتخاباتی اجرا و رعایت شود.