زاکانی علت وضعیت کنونی کشور را تشریح کرد

علیرضا زاکانی ساعاتی پیش در اولین همایش مردمی نیروهای انقلابی که در مسجد فیروزآبادی شهرری برگزار شد، اظهار داشت: 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، از اینرو می‌توان قضاوت درستی از موفقیت کنونی خود داشته باشیم که اکنون کجا هستیم و به چه نقطه‌‌ای رسیده‌ایم؛ اگر به جایی که باید باشیم نرسیده‌ایم مقصر کیست و یا چه کسانی هستند و یا اگر به اهداف خودمان دست یافته‌ایم دلیلش چه چیزی می‌تواند باشد.

وی افزود: تا هشت سال دیگر چشم‌انداز ایران این‌گونه مشخص کرده که ما باید کشور اول منطقه در ابعاد مختلف باشیم آیا یا این حرکتی که ما داریم می‌توانیم در رویکردهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی  بر بام منطقه بنشینیم یا نه؟

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو رویکرد در نگاه مسئولان وجود دارد که بر اساس آن دو راه‌حل برای برطرف شدن مشکلات و موانع موجود ارائه می‌کنند، بیان داشت: نخست رویکرد انقلابی است که نگاه دقیق به انقلاب داشته و برخواسته از شجره طیبه انقلاب است و نگاه دیگر اینکه برخی این‌گونه تصور می‌کنند که دوران انقلاب به سر آمده و باید به سایر کشورها چشم دوخت؛ یک نگاه را رهبری هدایت می‌کنند و نگاه دوم را عناصر مرعوبی در کشور پیگیری می‌کنند که دشمن و ضد انقلاب به آنها کمک می‌کند و یا حداقل به آنها امید دارد.

زاکانی ادامه داد: در نگاه انقلابی این گونه بیان می‌شود که هیچ چیز فراتر از اسلام نیست و اسلام برای آبادی دنیا اموری را برنامه‌ریزی کرده تا انسان به اوج برسد؛ اما در نگاه دوم این عقیده وجود دارد که ما نمی‌توانیم همه دستورالعمل‌ها را از اسلام استخراج کنیم.

وی با اشاره به رویکرد انقلابی گفت: در نگاه نخست نصرت الهی ارزشمند و امیدوارکننده است؛ اما در نگاه دوم امید به کدخدا اولویت دارد؛ نگاه نخست بر مبنای مکتبی است که امام راحل به وجود آورد، بنابراین ما نباید مقلد دشمن باشیم و عقاید آنان را در کشور پیاده کنیم؛ بلکه باید به خودمان ایمان داشته باشیم تا به بالندگی که هدف اسلام است دست پیدا کینم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: ما اگر در دوران دفاع مقدس با جانمان از انقلاب دفاع کردیم و پیروز شدیم، امروز نیز باید با جانمان در زمینه‌های مختلف مانند اقتصاد دفاع کنیم تا دیگر شاهد فقیری در کشور نباشیم.

زاکانی در تبیین اینکه وضعیت کنونی کشور حاصل ناکارآمدی مسنولان غیر انقلابی است، تصریح کرد: امروز مسئولان کشور به جای آن‌که به داشته‌ها و منابع کشورمان اکتفا کنند، در مقابل دشمن گردن کج می‌کنند؛ اشکال این دولت آن است که تولیدمحور نیست، بلکه محوریت با کار بازرگانی و دلالی است که همین عامل ایجاد فقر در جامعه است؛ ما در کشور مشکل منابع نداریم، بلکه مشکل عدم حمایت از تولید است.