جهانگیری به رقابت در انتخابات ادامه می‌دهد

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در حاشیه صحن علنی امروز (سه‌شنبه 29 فروردین ماه) با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همه گروه‌ها و جناح‌ها باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند، گفت: مبنای انقلاب اسلامی ما اخلاق بوده و امیدواریم تمامی جریان‌ها و گروه‌ها مبنای حرکت خود را قانون و اخلاق قرار دهند.

وی همچنین در واکنش به اعتراض برخی مراجع به ثبت نام ‌های گروهی مردم در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: امیدواریم با تفاهم میان شورای نگهبان، دولت و مجلس این موضوع به شکل قانونمند حل شود.

عارف ادامه داد: دولت می‌تواند در لایحه جامع انتخاباتی این موضوع را لحاظ کند و اگر این اتفاق نیفتاد مجلس آن را در قالب طرح ارائه خواهد کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه برخی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند، گفت: حضور آنها طبیعی بوده و نمی‌توان از ثبت‌نام شان جلوگیری کرد اما کاندیدای اصلی ما روحانی است و امیدواریم با حضور فعال رئیس جمهور و انسجام اصلاح‌طلبان، حجت‌الاسلام روحانی بتواند در این دور بیشتر از دور یازدهم ریاست جمهوری رای بیاورد.

وی همچنین با اشاره به حضور جهانگیری نیز در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: حضور جهانگیری طبیعی است و اگر به هر دلیلی لازم باشد وی کار را دنبال می‌کند.

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان همچنین در واکنش به ثبت نام برخی از اعضای این شورا در انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز بیان داشت: ما اعلام کرده‌ایم که اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که در انتخابات شوراها ثبت نام کرده‌اند در تبیین لیست هیچ نقشی نخواهند داشت و حتی در جلسات تصمیم‌گیری به هیچ عنوان این کاندیداها شرکت نکنند.

وی ادامه داد: از اعضای حقوقی خواهش کردیم تا نماینده هایشان را تغییر داده و بدون حضور اعضای حقیقی در شوراها تصمیم‌گیری شود.

عارف خاطرنشان کرد: ما دارای ضوابط روشنی‌ هستیم و امیدواریم لیست قوی و جامعی بر اساس شایسته‌سالاری در انتخابات شوراها ارائه کنیم.