درخواست رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری برای برکناری نعمت زاده

سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: اگر آقای روحانی در کابینه خود تغییری ایجاد کرده و یا قولش را به مردم بدهد در جذب آرا موفق‌تر خواهد بود.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه یکی از افرادی که حتما باید تغییر کند محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت و معدن است بیان داشت: یکبار به آقای نعمت‌زاده گفتم آقای ابوالمشاغل دیگر تو را بس است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت خاطرنشان کرد: افرادی را که رئیس جمهور برای کابینه بعدی باید معرفی کند حداقل باید 10 سال سن آن‌ها کمتر از آقایان موجود، باشد آقایان فعلی هم اگر فکر و اندیشه‌ای دارند به حوزه مشاوره و اتاق فکر وارد شوند.

وی افزود: آقای روحانی باید در اطلاع‌رسانی و جوابگویی به اشکالات حضور بیشتری داشته باشد و به اشکالات پاسخ دهد.

اکرمی آموزش و پرورش را بخش دیگری از دولت خواند که نتوانسته آن طور که باید و شاید خودش را با این امت 12 میلیونی کارمند و دانش‌آموزان وفق دهد تا از درون یک آموزش و پرورش موفقی را عرضه کند.

وی با بیان اینکه آقای فانی هم در صندوق فرهنگیان و هم در موارد دیگر مشکل پیدا کرد، تأکید کرد: وزیر این وزارت خانه باید یک شخصی از میان خودشان باشد که به همه مسائل آموزش و پرورش اشراف داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با ابراز گله‌مندی از وجود فاصله طبقاتی بین مردم اظهار داشت: بیش از 200 هزار خانه خالی در تهران وجود دارد که مالکین آن نه حاضرند ارزان‌تر بفروشند و نه حاضرند ایثار کرده و واگذار کنند و این بدین معنی است که احتکار مسکن وجود دارد به طوری که الان گفته می‌شود بیش از نیاز مصرفی مسکن ساخته شده داریم.

اکرمی در پایان با ذکر آیه‌ای از قرآن خاطر‌نشان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید ما در اموال اغنیا برای محرومین حق قرارداده‌ایم. از همین‌جا مشخص می‌شود که خدا چرا دستور به انفاق داده است.