آلزایمر انتخاباتی رئیس‌جمهور و همراهان در سفر به شیراز

جناب آقای دکتر حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در سفر رسمی! غیر انتخاباتی به استان فارس در مراسم افتتاح! هم‌زمان پروژه‌های زیربنایی، اقتصادی و ورزشی استان فارس فرمان افتتاح سد مخزنی چشمه عاشق را صادر کرد.

http://www.afkarnews.ir/

 وزیر نیرو در جریان افتتاح این سد گفت: بر اساس تاکنون در ایران با احتساب این سد، ۱۷۴ سد افتتاح‌شده و تنها در دولت یازدهم این سی‌امین سدی است که بهره‌برداری می‌شود و امیدوارم تا پایان دولت این تعداد به ۳۵ سد برسد.

افتتاح و بهره‌برداری از سد چشمه عاشق در حالی است که این پروژه در آذر سال ۹۴ آب‌گیری شده و  سازمان آب منطقه‌ای فارس در ایام مبارک دهه فجر همان سال به‌عنوان طرح‌های افتتاحی خود معرفی کرده است.

با توجه به افتتاح و بهره‌برداری دوباره از این سد این‌گونه به نظر می‌رسد که آقایان دولت یازدهم دچار نوعی آلزایمر انتخاباتی شده‌اند و دست به افتتاح دوباره و چندباره طرح‌های بهره‌برداری شده می‌زنند.

افتتاح فاز ۲ خط یک پروژه قطار شهری شیراز که صبح امروز از سوی معاون وزیر کشور انجام شد از همین دست افتتاح‌ها است که به گفته مدیران پروژه، دولت به تعهدات خود در اجرای آن عمل‌نکرده و بر سر سفره شهرداری نشسته است.

این پروژه قرار بود از سوی شخص رئیس‌جمهور افتتاح شود که به سطح وزیر تنزل پیدا کرد و پس از آن از سوی معاون وزیر افتتاح شد.

همچنین رئیس‌جمهور صبح امروز با حضور در بیمارستان ٦٠٠ تختخوابی بوعلی سینا در شیراز این بیمارستان خیر ساز را که سال‌ها است دارد مورداستفاده قرار می‌گیرد افتتاح کرد.

 حضور در نمایشگاه شرکت صنایع الکترونیک شیراز و رونمایی از ۱۲ پروژه  و محصول مهم دفاعی کشور در حوزه‌های راداری پدافندی و فرودگاهی از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور بود.

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری نامی از این ۱۲ محصول راداری و پدافندی به میان نیاورده اما تصاویر این محصولات را منتشر کرده است.

طبق تصویری که سایت ریاست جمهوری منتشر کرده، ۴ نوع رادار در جریان حضور روحانی رونمایی شده است که هر ۴ رادار قبلاً توسط روحانی و یا وزیر دفاع رونمایی شده‌اند.

سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا دولت آن‌قدر بی‌تحرک شده و نسبت به پرونده خود ناامید است که این‌گونه دست به بی‌اخلاقی و بازی‌های سیاسی و عملیات روانی می‌زند؟

آیا این‌گونه تحرکات بی‌احترامی و توهین به شعور مردم شریف ایران نیست که برای جمع‌کردن رأی و رسیدن دوباره به قدرت دست به هر کاری بزنند؟

رئیس‌جمهور در بدو ورود به شیراز و در جمع خبرنگاران، بازدید از چند مرکز مهم، افتتاح چندین طرح و پروژه استانی، جلسه با صاحبان اندیشه و صاحب‌نظران سیاسی و شرکت در مراسم گرامیداشت سعدی را از اهداف این سفر برشمرده بود، اما بنا به دلایل نامعلومی از حضور در این مراسم خودداری کرد و حضورش در این مراسم منتفی شد.

این در حالی است که حضور رئیس‌جمهور در مراسم بزرگداشت سعدی جزو اهداف و برنامه‌های اصلی ایشان بوده است و حضور نیافتن ایشان در این برنامه شائبه انتخاباتی بودن این سفرها را بیش از پیش تقویت می‌کند.