جهانگیری اعلام کرد نمیتوان روی روحانی حساب باز کرد

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در نشست سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به نقش ولایت در جمهوری اسلامی گفت: جمهوریت در کشور ما همواره در کنار ولایت می‌تواند معنا و مفهوم پیدا کند. ولایت پشتیبان جمهوریت و جمهوریت پشتیبان ولایت است.

وی در ادامه به حوادث سال 88 اشاره کرد و افزود: هر چه از صندوق‌های رأی بیرون بیاید نماد اراده جمهوریت است و در سال 88 کسانی بودند که چون اراده جمهوریت بر مبنای خواسته‌های آنها شکل نگرفته بود، نتایج انتخابات را انکار کرده و شعار تقلب سر داده بودند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: همین جماعت سال 88 هم اگر می‌توانستند همین موضوع را مطرح می‌کردند، ولی چون مجری انتخابات خودشان بودند نتوانستند چنین کاری انجام دهند.

بیگی تأکید کرد: در سال 88 ولایت پشتیبان جمهوریت شدند و حاضر به تغییر مسیر جمهوریت و آرای مردم نشدند. همین سیر و سلوک را در انتخابات سال 92 دیدیم و با توجه به انتخابی که مردم کرده بودند، ولایت بود که پشتیبان جمهوریت قرار گرفت، اگرچه می‌دانستند نتیجه در آینده چه خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد دولت گفت: مقام معظم رهبری بهترین معیارها را برای ارزیابی دولت در اختیار ما قرار دادند و فرازهای مختلفی از فرمایشات معظم‌له می‌تواند در این راه برای ما راهگشا باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به اهمیت اجرای درست اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: دولت یازدهم در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی توفیقی نداشت. بهترین شاهد هم تعداد انبوه مشاغلی است که از دست رفته و کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی هست که تعطیل شده است و به همین خاطر مردم نمی‌توانند شعار اقتصاد مقاومتی دولت را باور کنند.

بیگی افزود: متأسفانه در دولت یازدهم منابع کشور صرف اولویت‌های اصلی نشد و مهم‌تر نشد، به‌طورمثال مبالغ هنگفتی صرف خرید هواپیما شد، درصورتی‌که مسائل مهم‌تری وجود داشت.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد ضعیف دولت در مواجهه با حوادث سال‌های اخیر گفت: سال‌های اخیر حوادث بسیار دردناکی را شاهد بودیم که دولت در مواجهه با آن عملکرد مثبتی نداشت و همواره سعی کرد این حوادث را لاپوشانی کند، به‌طورمثال تلاش شد اخباری از حوادث تصادف قطارها منتشر نشود، درصورتی‌که در رابطه با حادثه پلاسکو که در حوزه شهرداری بود دیدیم هفته‌ها تصاویر و اخبار این حادثه در رسانه ملی پخش شد.

نماینده مردم تبریز درمجلس با بیان اینکه کارنامه عملکرد روحانی در موضوعات مختلف دچار چالش است،‌ اضافه کرد: به همین دلیل هم است که می‌بینیم آقای جهانگیری وارد عرصه انتخابات شده تا به روحانی کمک کند.

بیگی تصریح کرد: جهانگیری در یکی از جلسات کارگزاران اعلام می‌کند روی روحانی نمی‌شود حساب بازی کرد، چون روحانی ساعت 9 سر کار می‌آید و ساعت 11 می‌رود و ما می‌مانیم و خبرنگاران و وزرا و مردم. جهانگیری اعلام کرده که اگر این دولت تکرار شود حاضر نیست در دور بعد معاونت ریاست جمهوری را برعهده بگیرد و شاید هم به همین دلیل است که وارد عرصه انتخابات شده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان گفت: مجلس دهم محصول فضای پشت برجام است و با شعارهای خوش برجام، عده‌ای توانستند آرای مردم را به دست بیاورند، ولی امروز فضای جامعه عوض شود و فضای مجلس عوض نشده است. در رابطه با رأی اعتماد به آخوندی هم دیدیم فراکسیون امید و اعتدالیون پشت آخوندی قرار گرفتند. یعنی یک تفکر سیاسی تمام آبروی خودش را در گروی یک وزیر فاسد قرار داد.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی پیرامون مصوبه حقوق 24 میلیونی نمایندگان مجلس گفت: در این رابطه هرچقدر ما فریاد زدیم که این خلاف و ترویج حقوق‌های نجومی است، کسی گوش نداد تا اینکه قدرت رسانه کار خودش را کرد و این مصوبه کنار گذاشته شد.

بیگی در خاتمه در رابطه با اظهارات روز گذشته جهانگیری مبنی بر انصراف از انتخابات گفت: این حکایت از یک تزلزل در اردوی رقیب دارد که نشان می‌دهد به‌ رأی‌آوری روحانی آنچنان نیستند و اگر به این نقطه برسند که روحانی نمی‌تواند رأی بیاورد، به دنبال نامزد جایگزین برای او خواهند بود.