سه برنامه اصلی برای سال 96 تا 1400 تعریف کرده‌ایم

سید رضا صالحی‌امیری  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سؤال که فوری‌ترین اقدام در حوزه کاری شما در حوزه دولت دوازدهم چه خواهد بود گفت: سه برنامه اصلی برای سال 96 تا 1400 تعریف کرده‌ایم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دسترسی به اهداف این وزارتخانه که برای اداره دستگاه کلانی چون وزارت ارشاد اسلامی نیاز به برنامه استراتژیک دارد؛ یعنی باید برنامه‌ریزی برای توسعه آن مشخص باشد، و این برنامه استراتژیک تدوین شده است. 

وی در ادامه گفت: واگذاری تصدی‌گری به نهادهای صنفی از دیگر برنامه‌های دولت دوازدهم است که برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت خواهد گرفت و این برنامه به شدت گسترش پیدا خواهد کرد و ما همه امور تصدی‌گری را به اصحاب فرهنگ و هنر واگذار خواهیم کرد و تنها به سیاستگذاری،‌ حمایت و نظارت در این وزارتخانه بسنده خواهیم کرد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نظام‌نامه‌ای در این وزارتخانه تدوین شده که سازمان را نظام‌مند می‌کند و اصحاب رسانه می‌توانند خودشان با هم تعامل کنند و وزارت فرهنگ و ارشاد تنها کار سیاستگذاری را برعهده خواهد داشت. 

وی تأکید کرد: یکی از چالش‌های اصلی که رابطه مستقیم با سرانه فرهنگی دارد و در تمام اقشار جامعه با آن روبه‌رو هستیم، پایین بودن میزان مطالعه و توجه به مسائل فرهنگی است، لذا باید با بالا بردن سرانه فرهنگی در کشور و بالا بردن جایگاه فرهنگ به این مهم رسیدگی شود. 

وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤال دیگری در زمینه پروانه گرفتن فیلم‌های کم‌محتوا و بی‌محتوا که در رده اول قرار می‌گیرند، گفت:‌ در خصوص فیلم و پروانه‌هایی که داده می‌شود، شورای صنفی هیچ اثرگذاری ندارد و این اقدام در چارچوب بروکراسی اداری انجام می‌شود و وزارت فرهنگ و ارشاد هیچ‌گونه مداخله‌ای انجام نمی‌دهد.