مسئولان هرچه سریع‌تر برنامه‌ریزی‌های فنی را اعمال کنند

سید مصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سانحه انفجار معدن در استان گلستان که منجر به حبس تعدادی از کارگران در این معدن شده است، بابیان اینکه این سانحه از دو نظر قابل‌بررسی است، اظهار داشت:‌ اول اینکه باید دید امکانات ایمنی کافی در این معدن وجود داشته یا خیر؛ و اگر وجود داشته آیا برای هشدار دادن آماده بوده است و یا آمادگی لازم را نداشته است؟ 

وی افزود: این معادن نیازمند بازرسی نوبه‌ای برای اطمینان از این است که شرایط ایمنی در معدن به‌طور کامل برقرار است.

میرسلیم بابیان اینکه نکته دوم این است که آیا امکانات امداد و نجات در کوتاه‌ترین فاصله و نزدیک‌ترین زمان ممکن آماده بوده است یا خیر، گفت: هر دوی این‌ها باید موردتوجه قرار گیرد و اکنون مهم‌ترین کاری که باید انجام شود، رسیدگی به کسانی است که در معدن گرفتارشده‌اند. 

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: باید امکانات از هر نقطه‌ای به بهترین وجه ممکن به محل حادثه رسانده شود، همچنین باید این افراد با روش‌های عملی نجات یابند و امیدواریم که مسئولان هرچه سریع‌تر برنامه‌ریزی فنی خود را برای نجات جان این کارگران اعمال کنند.

میرسلیم تصریح کرد: امیدوارم سرگرمی‌ها و فعالیت‌های انتخاباتی امروز دولتمردان باعث سستی در مدیریت بحران پیش‌آمده و کم‌توجهی به وضعیت و جان کارگران محبوس شده در معدن زغال‌سنگ آزادشهر گلستان نشود.