فعالیت های انتخاباتی روحانی مهمتر از جان معدن کاران! / بی توجهی به صدای معدن کاران در دولت تدبیر و امید

گروه سیاسی - هنوز داغ جان‌باختگان سیل اخیر از دل مردم زدوده نشده بود که روز گذشته حادثه انفجار در معدن آزادشهر استان گلستان بار دیگر زنگ خطر کم کاری مسئولان دولتی را به صدا در آورد. در حالی که بسیاری از مردم ایران دل نگران معدن کاران زحمت کش در آزاد شهر بودند وزیر کار و وزیر صنعت پس از 12 ساعت به گلستان رفتند تا به این وضعیت اضطراری رسیدگی کنند.

به گزارش افکارنیوز، این در حالی است که دولت تدبیر و امید روزهای پایانی عمرش را طی می کند و رییس جمهور و معاون اول دولت نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند.

هر چند روحانی پس از پیام تسلیتی که برای حادثه دیدگان معدن آزادشهرصادر کرد به جهانگیری ماموریت داد تا تمام اقدامات لازم را برای کاهش آلام خانواده‌های محترم آسیب‌دیده و رسیدگی و جبران ابعاد مختلف خسارات جانی و مادی حادثه به عمل آورد اما سوال اینجاست چرا رییس جمهور محترم خود شخصا به گلستان نرفته و از نزدیک این حادثه تلخ را بررسی نمی کند؟

آیا روحانی این روزها درگیر فعالیت های انتخاباتی است و این فعالیت ها را به رسیدگی به حادثه دیدگان معدن آزادشهر ترجیح می دهد؟

از سوی دیگر حادثه معدن آزادشهر نشان داد این معدن امن نبوده در حالی که پیش از این دولتی ها از امن بودن این معدن خبر داده بودند و به مشکلات کارگران معدن توجهی نکرده بودند ، چگونه است حالا که این اتفاق تلخ رخ داده دو وزیر دولت آنهم با 12 ساعت تاخیر در محل حادثه حضور می یابند؟ چرا پیش از این به مشکلات معدن کاران توجهی نشده است؟

یکی از معدن کاران در خصوص این حادثه می گوید:  تا به حال در مدتی که در این معدن فعالیت می‎کردیم کسی سراغی از ما نمی‎گرفت هر کدام از این معدن‎کاران از پنج ماه تا 12 ماه حقوق معوقه دارند بیمه آنها با تاخیر واریز می‎شود برخی از آنها در آستانه بازنشستگی هستند اما بی‎توجهی به مسئله بیمه، آنها را دچار گرفتاری کرده است.

این کارگر معدن‎کار که سختی‎های زیادی از شغلش را تحمل کرده می‎گوید: از لحظات اولیه حادثه انفجار ما کارگران می‎خواستیم برای امدادرسانی به سایر دوستان گرفتار در تونل کمک کنیم اما به ما اجازه ندادند با وجود اصراری که داشتیم و به آنها گفتیم که کارگران همین معدن هستیم و اگر دو کپسول اکسیژن به ما بدهید خودمان بهتر می‎توانیم به دوستان‎مان کمک کنیم.

از سوی دیگرتعدادی از کارگران معدن‎کار هم می گویند  که حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در هفته کار و کارگر بیشتر به تبلیغات دولت روحانی و گرفتن رای کارگران برای دولت فعلی تلاش کرد اما معدن‎کاران که تا به حال کمکی از سوی دولتمردان ندیده بودند با وجود اعتراض به قوانلو گفتند که رای ما به روحانی نیست.

کارگران معدن کار می گویند: حتی قوانلو رئیس سازمان صنعت و معدن گلستان حاضر نشد در این شرایط سخت که کارگران معدن‎کار می‎خواهند مشکلات‎شان را با ایشان در میان بگذارند گوش شنوایی داشته باشد و اعتراض کارگران در این شرایط هم کارگشا نبود، ما انتظارمان از مسئولان این است که در شرایط عادی به فکر کارگران باشند نه در هنگام مرگ و مصیبت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در پیام تسلیتی در پی حادثه معدن در گلستان این حادثه را تلخ توصیف کرده اند و در پیام خود به این موضوع تاکید کرده اند که لازم است همه‌ی اقدامهای ممکن برای نجات گرفتاران انجام گیرد.

معظم له تصریح کرده اند که تلاش دستگاههای گوناگون مأجور است هر چه میتوانند این تلاش را افزایش دهند.

با توجه به پیام رهبر معظم انقلاب، دولت باید تمام توان خود را برای کمک رسانی به حادثه دیدگان انجام دهد و انتظار این بود رییس جمهور خود به محل حادثه می رفت اما گویا انتخابات و رای دوباره مهمتر از جان معدن کاران است.