ایجاد دوراهی توهمی جنگ و صلح توسط روحانی

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به برگزاری مناظره دوم 6 نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری که روز جمعه 15 اردیبهشت‌ماه به‌طور زنده از رسانه‌ ملی پخش شد، گفت: در این مناظره آقایان روحانی و جهانگیری به حاشیه پرداختند تا از پاسخگویی به اصل طفره بروند.

مدیر انجمن نخبگان اسلام در ادامه ضمن اشاره به بخشی از اظهارات روحانی در رابطه با موضوع اقلیت‌ها مذهبی اظهار داشت: این صحبت‌های آقای روحانی بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و به همین دلیل این اقدام ایشان درست نبود.

قدیری ابیانه بابیان اینکه آقای روحانی منافع و امنیت ملی را فدای رای‌آوری خودش می‌کند اضافه کرد: آقای روحانی به دنبال ترساندن مردم از جنگ برای کسب رأی است.

وی ادامه داد:‌ روحانی می‌خواهد این‌طور به جامعه القا کند که جنگ در راه‌ بوده و هست و درصورتی‌که وی برای 4 سال دیگر سکان‌ دولت را به دست بگیرید سایه شوم جنگ از سر مردم دور خواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: بنده معتقدم  اگر کسی رئیس‌جمهور شود که مرتب ابراز ترس کند و سیاست خارجی آن به‌جای سیاست اقتدار، سیاست التماسی باشد؛ دشمن را به تهدیدات بیشتر علیه کشور تحریک می‌کند.

دیپلمات اسبق ایران بابیان اینکه آقای روحانی درگذشته نیز مطالبی را مطرح می‌کردند که بیان آن به ضرر ملت بوده تصریح کرد:‌ رئیس‌جمهور در زمانی که در جنگ مذاکره بودیم، می‌گفتند ما برای آب خوردنمان هم نیاز به برجام داریم؛ این یعنی اینکه دشمن ما به‌شدت محتاج یک توافق هستیم؛ توافقی که می‌توانید شما امتیازات بیشتری ببرید.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین در ادامه ضمن اشاره به اظهارات جهانگیری در مناظره دوم گفت: دفاع نادرست آقای جهانگیری از دختر وزیر آموزش‌وپرورش نشان داد که 200 میلیون تومان برای آقای جهانگیری پول خرد است و موضوعی نیست که بخواهیم بر سر آن بحث داشته باشیم.

وی  همچنین در پایان با اشاره به پیشنهاد آیت‌الله رئیسی درباره برگزاری مناظره میان دولت قبل و فعلی گفت: آقای روحانی پیشنهاد مناظره با رئیس دولت قبل را نمی‌پذیرد چراکه وی تلاش دارد حتی این مناظرات را هم منتفی کند تا در این زمان هم پاسخگو نباشد.