رایزنی ایران و روسیه برای حذف ویزا

رمضانعلی سبحانی فر درباره اینکه سفر بدون ویزای ایرانی‌ها به روسیه، اظهار کرد: طبق آخرین بحث هایی که در این باره انجام گرفت، بناشد، گروه‌های گردشگری که با شناسنامه گردشگری به این کشور می‌روند، بدون ویزا می‌توانند به روسیه سفر داشته باشند.

وی ادامه داد: در مورد سفر افراد به صورت شخصی و نیز درباره تجار و بازرگانان هم موارد به صورت آسانتر و روان‌تر از قبل انجام می‌شود و هم اکنون در حال انجام رایزنی هایی هستیم تا در مرحله بعدی افراد عادی هم بدون بحث گردشگری و تجارت بتوانند بدون روادید به این کشور سفرکنند.

رئیس گروه دوستی ایران و روسیه درباره گرین کارت روسی هم گفت: هنوز در این خصوص، مطلبی اعلام رسمی نشده است. ولی آنچه مسلم است اینکه دو کشور عزم شان بر اینست تا سطح روابط شان را در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و دفاعی ارتقا دهند.

وی تصریح کرد: من به ارتقای روابط دو جانبه ایران و روسیه در همه زمینه‌ها خوشبین هستم چراکه دو کشور توانسته اند اعتماد همدیگر را جلب کنند و روابط رفته رفته بهتر هم می‌شود.

سبحانی فر در پاسخ به این سوال که افرادی که بصورت تیمی به روسیه سفر می‌کنند آیا می‌توانند از همه مناطق این کشور بازدید کنند یا خیر، بیان کرد: غالبا مشکلی برای بازدید از مناطق مختلف این کشور برای ایرانیان وجود ندارد مگر اینکه جایی خاص باشد و محدودیت هایی برایش وضع کرده باشند و گرنه هیچ محدودیتی برای استفاده از مکان‌های دیدنی و تفریحی روسیه برای ایرانیان وجود ندارد.