مظلوم‌هایی که دولت‌ روحانی از آن‌ها حمایت کرد

 استدلال عجیب اسحاق جهانگیری در مناظره دوم برای سرپوش گذاشتن بر ماجرای واردات شائبه انگیز پوشاک توسط دختر وزیر آموزش و پرورش واکنش های متفاوتی در میان نخبگان و عموم مردم به دنبال داشت. نحوه استدلال جهانگیری در این موضوع، پیش از این نیز سابقه داشته و مسئولان دولت یازدهم بارها ثابت کرده اند در برخورد با تخلفات اطرافیانشان شیوه مدارا و لاپوشانی را در پیش می‌گیرند. در ادامه به برخی از این رفتارهای غلط اشاره می‌کنیم.

* جهانگیری و دختر مظلوم وزیر

اسحاق جهانگیری کاندیدای پوششی روحانی، در دومین مناظره انتخاباتی که با موضوع سیاسی برگزار شده بود در توضیحی درباره علت کشف محموله پوشاک در ویلای لواسان یکی از وزرای دولت گفت: «من تا روز چهارشنبه فکر می‌کردم وزیر دیگری این موضوع برایش پیش آمده که روز چهارشنبه مشخص شد وزیر آموزش و پرورش این مشکل برایش پیش آمده، مظلومیت این دولت را ملت ببینید. به یکباره گفته می‌شود در خانه یک وزیر قاچاق بوده است، دختری این وزیر دارد که فوق لیسانس است، کار شرافتمندانه‌ای انتخاب کرده که آن واردات است و ۲۰۰ میلیون کل ارزش مبلغی است.»

* ذخیره نظام خواندن حرام خواران

پس از افشای حقوق های نجومی مدیران دولت یازدهم، صفدر حسینی مدیرعامل صندوق توسعه ملی که به واسطه دریافت حقوق های چند ده میلیونی از سمت خود برکنار شده بود، مورد تقدیر ویژه دولتی ها قرار گرفت بطوریکه محمدباقر نوبخت معاون روحانی در تقدیر از وی، اورا "ذخیره نظام" دانست. چندی پیش بیژن زنگنه نیز از وی به طور ویژه تقدیر به عمل آورد.

* مؤدب دانستن رئیس‌جمهور آمریکا

حسن روحانی در اولین سفر خود به آمریکا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، در اشتباهی استراتژیک اقدام به گفت و گو با رئیس‌جمهور آمریکا کرد که این اقدام او واکنش های بسیاری را به همراه داشت. اما آنچه قابل تامل است اظهارات وی درباره یکی از دشمنان مشخص ملت ایران است. روحانی در گفتگویی، باراک اوباما رئیس جمهور سابق ایالات متحده را "مودب و باهوش" عنوان کرده بود.

* توهین به منتقدان،‌ راهکار فرار از پاسخگویی

این الفاظ و القاب در حالی برای متخلفان به کار برده می‌شد که واکنش دولت به منتقدانی که در پی اصلاح اشتباهات عملکردی آن بودند به شدت توهین آمیز و دور از ادب بود بطوریکه بارها از زبان رئیس جمهور، شاهد کلماتی چون "جیب بر"، "دزد"، "بی‌سواد" ، "بی‌شناسنامه" و... خطاب به منتقدان متعهد و متخصص بودیم.