نامزدی که 10 سال پیش 2 میلیارد تومان حقوق می‌خواست

«مصطفی هاشمی‌طبا» از نامزدهای اصلاح‌طلب حاضر در انتخابات ریاست‌جمهوری به تازگی طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران و در واکنش به پیشنهاد قالیباف برای اعلام فهرست اموال کاندیداها، گفته است: این طرح «جوّ سازی» است.

او همچنین می‌افزاید: اصل این قضیه را منطبق با حسن نیت نمی‌دانم لذا با این روش مخالف هستم و اعلام هم کرده‌ام که لیست اموال خود را اعلام نمی‌کنم!

هاشمی‌طبا تصریح کرده است: بنده مخالف (این طرح) هستم برای آنکه پیشنهاداتی را که نتوان از آن نتیجه‌ای دریافت کرد مهمل می‌دانم.[1]

*از آقای هاشمی‌طبا انتظار بود که نگاه معقول‌تری به طرح اعلام اموال داشته باشند زیرا آشکار است اعلام اموال کاندیداها سبب شفافیت بیشتری در نزد مردم و رأی دهندگان خواهد شد.

اما به لحاظ سیاسی می‌توان گفت که مخالفت با طرح قالیباف از سوی نامزدهایی که رفتارهای مردم‌پسندی در زمینه مسائل مالی ندارند، قابل انتظار بود.

ما اگرچه در شماره قبلی وبلاگ مشرق ترجیح دادیم که چیزی درباره یک مورد جالب در سوابق آقای هاشمی‌طبا نگوییم و گفتیم که او «تقریباً» یک چهره بی‌حاشیه است اما به نظر می‌رسد در اشاره به حمله اخیر هاشمی‌طبا به طرح اعلام اموال، بد نیست که آن تقریباً بصورت «دقیقاً» هم بیان شود.

آقای هاشمی‌طبا، زمانی در حوالی 10 سال قبل و هنگامی که مباحثی بر سر تعیین رئیس فدراسیون فوتبال صورت گرفته بود، بعنوان رئیس سابق سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک، در یک مصاحبه خواستار حقوق سالیانه «2 میلیارد تومانی» برای خود شده بود.

او در این رابطه  گفته بود: از آنجا که امروز فوتبال یک ورزش کاملا حرفه‌ای است و پرداخت‌های کلان در آن صورت می‌گیرد، رئیس فدراسیون نیز باید دستمزدی حرفه‌ای داشته باشد.

عضو سابق شورای کمیته جهانی المپیک تأکید کرده بود: اگر طی قراردادی سالیانه مبلغ 2 میلیارد تومان برای بنده در نظر گرفته شود، نامزد ریاست فدراسیون فوتبال خواهم شد!

به نظر می‌رسد هاشمی‌طبا با عنایت به این گفته‌ها بایستی توضیح بدهد که پس از 10 سال و با احتساب نرخ تورّم! چه انتظاری از میزان حقوق دریافتی در کسوت ریاست جمهوری احتمالی که یک مدیریت حرفه‌ای محسوب می‌شود، خواهد داشت؟

البته بدیهیست که نامزدهایی مثل آقای هاشمی‌طبا و یا شاید رئیس جمهور روحانی که گفته می‌شود در خانه‌ای 50 میلیارد تومانی زندگی می‌کنند، با طرح قالیباف برای اعلام فهرست اموال مخالفت کرده و آنرا جوّ سازی بدانند.

لازم به ذکر است که هاشمی‌طبا در دومین مناظره انتخاباتی خود و در دفاع از دولت رئیس‌جمهور روحانی گفت: «گواهی می‌دهم که بزرگترین هجمه‌ها و تخریب‌ها علیه این دولت اتفاق افتاد!»