نمایندگان خواستار پاسخگوی رئیس جمهور در خصوص سند 2030 شدند+ سند

به گزارش خبرنگار افکار نیوز  درپی اجرای مخفیانه سندآموزش2030 یونسکو و نارضایتی شدید رهبرمعظم انقلاب، در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس جمعی ازنمایندگان مجلس با ارسال نامه ای به هیئت رئیسه با استناد به ماده236 آیین نامه داخلی خواستاررسیدگی شدند.

طبق این ماده هر گاه حداقل ده‌ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

کمیسیون حداکثر ظرف ده‌ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت ‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

همچنین چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.

در صورتی که مجلس در مورد رئیس جمهور یا هر یک از وزیران سه نوبت ‌رأی به وارد بودن گزارش بدهد طرح استیضاح درصورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم (89) قانون اساسی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

این نامه از سوی هیئت رئیسه مجلس جهت بررسی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شده است.

متن این نامه به امضای نمایندگان مجلس به شرح زیر است؛