" نامزد پوششی" سخنران روحانی شد!

گروه سیاسی- ماهها بود اصلاح طلبان با هزار جار و جنجال به دنبال نامزدی پوششی برای حسن روحانی در انتخابات می گشتند، سرانجام در زمان ثبت نام ها اسحاق جهانگیری که عضو موثر حزب کارگزاران است به عنوان نامزد انتخابات ثبت نام کرد اما در جریان تبلیغات انتخابات خود را پوششی ندانست و نماینده جریان اصلاح طلب معرفی کرد.

به گزارش افکار نیوز، جهانگیری نه تنها خود را نامزد پوششی نمی دانست که در جریان مناظرات هم خود را به عنوان نامزدی واقعی در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد اما عملکرد وی در مناظره دوم و انشا خوانی نشان داد او همان نامزد پوششی روحانی در انتخابات است.

جهانگیری در حالی از واقعی بودن کاندیداتوری خود در انتخابات سخن می گوید که اخیرا قرار شده در گردهمایی صنعتگران و مهندسان حامی روحانی به عنوان سخنران شرکت کند!

چگونه ممکن است کسی نامزد واقعی انتخابات باشد اما در گردهمایی انتخاباتی رقیب خود شرکت کند و حتی سخنران باشد؟

پاسخ این پرسش را عملکرد جهانگیری نشان داده و خود او هم می داند از اول به عنوان یار کمکی روحانی در انتخابات و نامزد پوششی و ضربه گیر شرکت کرده است.

این در حالی است که آذر منصوری از اعضای فعال اصلاح طلبان چندی پیش در واکنش به پوششی بودن جهانگیری عنوان کرد: طرح نامزد پوششی به مسخره گرفتن افکارعمومی است. گفته شده نامزد پوششی فردی است که قرار است نامزد اصلی را حمایت کند. این مفهوم به این معناست که نامزد اصلی ما به تنهایی توان رقابت در عرصه انتخابات را ندارد و در برخی موارد دچار ضعف است و ما افرادی را مطرح می‌کنیم که بتوانند این نامزد را در این موارد یاری کنند. چنین اقدامی در وهله اول به معنی تضعیف نامزد اصلی است. یعنی این که ما به افکارعمومی و مردم می‌گوییم که نامزد اصلی ما ضعیف است.

آذر منصوری و دیگراصلاح طلبان باید پاسخ دهند که آیا حمایت جهانگیری از روحانی در همایشی انتخاباتی مسخره گرفتن افکار عمومی نیست؟