در چه صورتی جهانگیری جایگزین روحانی می شود؟

علی‌رضا هاشم‌زایی نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به نظرسنجی‌های اخیر درباره کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که بیانگر رشد اقبال مردم به جهانگیری است، اظهار داشت: بنده به عنوان یک فرد اصلاح‌طلب می‌توانم بگویم که کاندیدای مورد اجماع اصلاح طلبان در حال حاضر آقای روحانی است.

وی با بیان اینکه طیف مطبوعش تا این لحظه از روحانی در انتخابات حمایت می‌کند، افزود: باتوجه به اتفاقی که در مناظره اول رخ داد و نظرسنجی‌هایی که حاکی از اقبال بیشتر افکار عمومی و رسانه‌ها در داخل و خارج به آقای جهانگیری بود، باید بگویم که هر اتفاقی امکان پذیر است اما باید منتظر بود و ببینیم که در آینده چه پیش می‌آید.

هاشم زایی تصریح کرد: اگر نظرسنجی‌ها به همین شکل انجام شود  که رتبه یکی از کاندیداها که آقای جهانگیری هستند بالاتر از رتبه آقای روحانی شود،  قاعدتاً مجمع باید بشیند و فکری برای آن کند.

عضو حزب کارگزاران سازندگی یادآور شد: اصولاً کاندیدایی که خودشان را مطرح می‌کنند، می‌آیند که رئیس‌جمهور شوند، همان‌طور که ایشان (جهانگیری) هم در مناظره اعلام کردند.

وی در پاسخ به این سؤال که جهانگیری تا پیش از این به گفته اصلاح‌طلبان به عنوان کاندیدای پوششی روحانی مطرح بوده است، حال چگونه می‌خواهد تغییر جایگاه دهد، تاکید کرد: بالاخره در این انتخابات سه نفر از یک جناح و سه نفر دیگر از جناح مقابل  از سوی شورای نگهبان تائید شده‌اند. قاعدتاً اگر بخواهیم به آن حزبی نگاه کنیم باید بقیه به نفع یکی از آقایان که در نظرسنجی‌ها رأی بیشتری دارد کنار برود.

هاشم رایی در پایان با تأکید بر اینکه تصمیم نهایی در این خصوص به مناظره‌های بعدی و نظرسنجی‌های پس از آن برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: نمی‌شود از روی احساسات رأی مردم را از دست داد؛ باید برای نظرات و رأی مردم  ارزش بیشتری قائل بود اگر نظرسنجی‌ها به سوی دیگری رود، قاعدتاً اصلاح‌طلبان باید تجدید نظر کنند.