توجیه روحانی برای وعده‌های بدون عمل

محمد علی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس با اشاره به آخرین مناظره دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در این مناظره عملکرد دولت به چالش کشیده شد و البته دولت پاسخ‌هایی ارائه داد گرچه آمارها و ارقامی که مطرح شد محل سؤال است چرا که با واقعیت‌ها منطبق نیست.

وی افزود: به‌طورکلی روشی که دولتی‌ها  در هر سه مناظره و جدای از آن در برنامه‌های انتخاباتی دیگر، پیش گرفته‌اند، فرافکنی است. آنها به‌جای اینکه به بایدها و شدن‌ها بپردازند و بگویند در آینده چه خواهند کرد حاشیه‌سازی و فرافکنی می‌کنند.

پورمختار تصریح کرد: اینکه دولت در بسیاری از موارد می‌گوید باید در آینده اقدام‌های مورد نظر را انجام دهند مشخص می‌شود که این اقدامات در چهار سال گذشته مغفول مانده و اجرایی نشده است از این رو آقایان مسائل حاشیه‌ای را مطرح می‌کنند تا به‌نوعی از پاسخگویی فرار کنند.

وی تأکید کرد: دولت به‌جای پاسخگویی به شعارها و وعده‌هایی که زمان روی کار آمدنش به مردم داده بود حاشیه‌سازی و فرافکنی می‌کند تا از این طریق بر ناکارآمدی‌هایی موجود در برخی از بخش‌ها  سرپوش بگذارد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس یادآور شد: اکنون نزدیک به شش میلیون جمعیت بیکار جوان واقعیت‌ها را در جامعه می‌بینند اینکه چگونه در به در دنبال کار گشته و در نهایت بدون نتیجه شرمنده خود و خانواده‌شان هستند. آنها می‌بینند چگونه در حال حاضر چه شرایطی برای کارخانجات و تولید کننده‌ها و به‌طورکلی برای حوزه اقتصادی کشور به وجود آمده و متأسفانه از سوی دولت حمایتی صورت نمی‌گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه عدم تحقق شعارها و وعده های دولت در منظر و مرآی مردم قرار دارد، خاطر نشان کرد: آنها هستند که در 29 اردیبهشت رای خواهند داد لذا فکر نمی کنم این فرافکنی ها و قول هایی که دولت  امروز برای 4 سال آینده می دهد برای عمده مردمی که با انتخاب دولت کنونی در گذشته نسبت به آینده زندگی شان امیدوار شده بودند توجیهی داشته باشد.