نخست‌وزیر لبنان روابط با تهران و حزب الله را ترسیم کرد

اهم مطالب و اخبار منتشر شده در خصوص ایران ظرف 24 ساعت گذشته به شرح ذیل می‌باشد:

هشدار معمار تحریم‌های ایران در خصوص احتمال نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در دولت اوباما به نمایندگان و سناتورهای کشورش هشدار داده که اعمال تحریم‌های موشکی جدید علیه بالستیک‌های ایران به معنای دبه کردن به هنگام اجرای تعهدات برجامی آمریکا و ناقض برجام خواهد بود.

***

مسکو: پرونده هسته‌ای کره‌شمالی را نمی‌توان همانند برنامه هسته‌ای ایران حل کرد

رئیس دپارتمان کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که پرونده هسته‌ای کره شمالی را نمی‌توان با استفاده از روش‌های دیپلماتیک و نظیر آنچه درباره ایران اتفاق افتاد، حل کرد.

***

در خصوص حزب‌الله باید واقع‌نگر باشیم/ روابط با ایران باید بر اصل «عدم مداخله» باشد

نخست‌وزیر لبنان بر اختلافاتش با حزب‌الله تأکید کرد و در موضوع ایران نیز گفت: روابط با تهران باید بر اساس اصل روابط یک کشور با کشور دیگر و بدون مداخله در امور باشد.

***

آمادگی سفارت ایران در اسلوونی برای برگزاری دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری

سفیر ایران در لوبلیانا با اشاره به استقرار یک شعبه اخذ رأی در این شهر برای ایرانیان مقیم اسلوونی، از آمادگی این سفارتخانه برای برگزاری دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

***

مقام خزانه‌داری اوباما: طرح تحریم‌های جدید ایران با روح برجام مغایر است

یک مقام سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره طرح تحریمی سناتورهای آمریکایی هشدار داده و آن را مغایر با روح برجام خوانده است.

***

اقدامات آمریکا برای قطع ارتباطات بانکی ایران فرقی با پاره کردن برجام ندارد

روزنامه «فایننشال تایمز» با اشاره به پا برجا ماندن تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه ایران گفته تلاش‌های واشنگتن برای قطع ارتباطات تهران با بانک‌های بین‌المللی، همان آثاری را دارد که پاره کردن برجام.

***

مشاور امنیت ملی آمریکا ایران را به ایجاد خشونت در منطقه متهم کرد

مشاور امنیت ملی آمریکا در جمع خبرنگاران بار دیگر اتهامات علیه ایران را تکرار کرد و مدعی شد این کشور باعث ایجاد خشونت در منطقه می‌شود.