پشت پرده طرح اتهام املاک نجومی

در روزهایی که مردم ازلحاظ اقتصادی در شرایط بسیار سخت و دشواری روزگار سپری می‌کردند و دولت حقوق خیلی از کارمندان و کارگران خود را با تأخیر پرداخت می‌کرد، پرونده حقوق نجومی مدیران دولت تدبیر و امید باعث شد مردم واکنش شدیدی به این مسئله نشان بدهند و روزبه‌روز دامنه اعتراضات  گسترده‌تر و سنگین‌تر شد و همین امر سبب شد سران حزب اصلاح‌طلب و رئیس دولت بی‌تدبیر امید برای چاره‌سازی و انحراف افکار عمومی به‌واسطه "یاشار سلطانی" سردبیر سایت معماری نیوز که از طرفداران سرسخت اصلاح‌طلب بود دست به اقدام ناشایستی زد و  نخستین بار در شهریور 1395 مدارکی را از تخلفات شهرداری در واگذاری املاک به مدیران و اعضاء شورای شهر منتشر کرد .

این موضوع با درج نامه یکی از بازرسان سازمان بازرسی اوج گرفت و نامه در اختیار یکی از اعضای شورا قرار گرفت و وی نیز نامه را به رسانه‌ها داد و موجب شد موج بزرگی در شهر ایجاد شود و هنوز نیز از سوی مردم در این خصوص مورد سؤال هستیم. این موضوع در دادستانی پیگیری شد  و بر اساس اعلام دادستانی ادعاهای مطرح‌شده در خصوص اعضای شورا در موضوع املاک نجومی صحت نداشت و این ادعا از سوی دادستان رد شد.

در جهت تنویر افکار عمومی مطالب زیر درج می‌شود تا کسانی که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری کشور سعی می‌کنند با دروغ‌پراکنی و افترا سابقه مدیریت جهادی و اصولی شهردار تهران را زیر سؤال ببرند بر همگان شناخته شوند.

پاسخ "مهدی چمران " رئیس شورای شهر تهران درباره ادعای املاک نجومی:

ششم شهریورماه امسال، چند ماه پس از ماجرای فیش‌های حقوقی رسانه‌های مختلف از اتفاق افتادن اقدامی غیرقانونی در شهرداری تهران خبر دادند؛ شهرداری املاکی در بالای شهر پایتخت را با میانگین قیمتی حدود متری 2 میلیون تومان به مدیران شهری، نمایندگان شورای شهر، مجلس و .. فروخته است.

در اخبار منتشرشده گفته شد که سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای که رسانه‌ای شده است، همراه با ارائه گزارشی مبسوط، مدیرکل دفتر شهردار تهران را درباره بروز تخلفی چند هزارمیلیاردی در فروش غیرقانونی املاک اموال عمومی در شهر تهران خطاب قرار داده است. در این نامه به غیرقانونی بودن فروش املاک به تعداد زیادی از مدیران شهری، اعضای شورای شهر، نمایندگان مجلس و حتی تعدادی افراد حقیقی بیرون از شورا و شهرداری باقیمت‌های غیر کارشناسی، اعمال تخفیف و تقسیط با دستور مستقیم شهردار تهران اشاره‌شده است.

در همان روز این خبر به‌سرعت رسانه‌ای شد و مسئولان هم به‌سرعت به آن واکنش نشان دادند، اعضای شورای شهر که خود نیز قسمتی از ماجرای " فروش املاک نجومی توسط شهرداری تهران" بودند از اولین کسانی بودند که به این خبر واکنش نشان دادند.

همه این اتفاقات باعث شد تا شهردار تهران به دادستان تهران نامه‌ای بنویسد، او در قسمتی از این نامه خود نوشته بود: اگر اثبات شد جرمی صورت نگرفته باید باکسانی که آبروی افراد و حیثیت مجموعه خدمتگزار شهرداری تهران را هدف قراردادند و خسارت‌های جبران‌ناپذیری به اعتماد عمومی مردم نسبت به‌نظام اسلامی و کارگزاران آن وارد ساختند نیز قاطعانه برخورد شود.

پاسخ نمایندگان مجلس به ادعای املاک نجومی در شهرداری تهران:

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه 24 اسفند با طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران مخالفت کردند. در رأی‌گیری روز سه‌شنبه، 132 نماینده مخالف این طرح، 90 نماینده موافق و 5 نماینده نیز رأی ممتنع دادند.

درست یک هفته قبل نیز کمیسیون عمران مجلس با این طرح مخالفت کرده بود اما بازهم این طرح در صحن علنی مطرح شد و با مخالفت 132 نماینده مجلس مواجه شد

پاسخ محمدباقر قالیباف درباره پرونده املاک:

نکاتی که "اسحاق جهانگیری" در مناظره انتخاباتی خود گفت دروغ آشکار بود. گفتند 2200 میلیارد دزدی در املاک شده و باید ثابت کند و این حق برای من هست. چون در آن زمان فیش‌های حقوق نجومی شما درآمده بود، نجفی مشاور شما جلسه گذاشت تا درباره املاک پرونده‌سازی شود تا موضوع حقوق نجومی لاپوشانی شود.

صرفاً جهت اطلاع هم‌وطنان عزیز:

نقشه از پیش طراحی‌شده آقایان در پرونده املاک که مثل دانه‌های پازل به هم چسبیدند تا با آبروی عده‌ای از مدیران خدمتگزار در کشور بازی کنند خیلی وقت است که رسواشده و دانه‌های این پازل از هم پاچیده شدند ،آن‌هایی که سودای قدرت گوش‌ها و چشم‌هایشان را کور وکر کرده است با نزدیک شدن به روزهای سرنوشت ساز انتخابات به هیچ ‌کس و هیچ ‌چیز رحم نخواهند کرد .

"یاشار سلطانی" مهره سوخته این بازی کثیف که به خاطر قدرت طلبی آقایان فدا شد و حتی رنج چند ماه زندان را به جان خرید و در 6 ماه گذشته به شدت برای دوستان اصلاح طلبش در دولت و شورا خوش رقصی کرده بود امروز ازاین بازی کنار گذاشته شد و حتی به اندازه حضور در لیست‌های انتخاباتیشان وی را قابل ندانستند و مثل کاغذ پاره‌ای دور انداخته شد .بله این بازی باز هم ادامه دارد و بازهم نوبت مهره‌های دیگر خواهد رسید که دور انداخته شوند ،این رسم ناجوانمردان است ...