به جای سایه جنگ سایه شوم بیکاری، گرانی و رکود را بردارید

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویه دولت در ایجاد دو قطبی‌سازی و ایجاد هراس در بین مردم برای انتخاب کاندیدای مورد نظرشان در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: مردم نباید فراموش کنند که انقلاب اسلامی فراموش نشده و رأی ما در انتخابات، رأی به شخص نیست، بلکه رأی به یک جریان است و با رأی ما یک گفتمان صعود و یا نزول می‌کند.

وی شرایط انتخابات ریاست‌جمهوری را در دو گفتمان «اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی» و خط «اصولی دفاع از مستضعفین و فقر و غنا» دانست و افزود: دو قطبی فقر و غنا امروز در جامعه ایجاد شده و شرایطی به‌وجود آمده که مردم حق انتخاب یکی از این دو گفتمان را دارند و یکی را  می‌توانند انتخاب کنند که باید در این زمینه هوشیار باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهارداشت: برخی‌ها، دو قطبی کاذبی را تحویل مردم می‌دهند و می‌خواهند فضای جامعه را به نفع خودشان مهندسی کنند و می‌گویند که اگر این جریان رأی بیاورد، جنگ و اگر فلان جریان رأی بیاورد، صلح است؛ این آدرس غلط به ملت است، زیرا اولا جنگ و صلح را شما رقم نمی‌زنید، بلکه حضور مقتدارانه ملت در صحنه و تدابیر حکیمانه رهبر انقلاب و وجود ولی‌فقیه در ساختار نظام و حضور مدافعان حرم و فرزندان این ملت در عرصه دفاع از کیان این کشور، آن را رقم می‌زند.

گودرزی خطاب به جریانی که خود را صلح‌طلب به جامعه معرفی کرده است، گفت: شما سایه شوم بیکاری، تعطیلی کارخانه‌‌ها و مشکلات معیشتی مردم و جوانان را بردارید، نمی‌خواهد سایه شوم جنگ را بردارید؛ لذا مردم به این آدرس‌های غلط باید دقت کنند.

وی تصریح کرد: عده‌ای اصلا متوجه نیستند که مسئولیت ما در انقلاب به چه نحوی است و اصلا اهداف انقلاب را نفهمیده‌اند و فکر می‌کنند که انقلاب اسلامی در سال 57 تمام شد و ما فقط یک  نظام سیاسی تشکیل داده‌ایم و می‌خواهیم مثل دیگر کشورها به امورات خودمان بپردازیم؛ اینها متوجه نیستند که قرار است ما یک فرآیند و مسیری را طی کنیم و به تمدن نوین اسلامی برسیم؛ نه اینکه در نظام اقتصادی جهان منحل شویم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس اضافه کرد: همین نگرش و جهت‌گیری باعث شده که امروز کارخانه‌ها و صنایع کوچک دچار رکود شوند. به لطف سیاست‌های دولت یازدهم اقتصاد ما سمت و سویی گرفته که کلان‌سرمایه‌داران می‌توانند در آن رشد کنند و در این ساختار، مستضعف خرد و افراد مستکبر رشد می‌کنند.

گودرزی با تأکید بر اینکه استکبار تنها در حوره اقتصاد، بلکه در حوزه ذهن، فکر و اندیشه افراد هم نفوذ می‌کند، افزود: اینکه برخی امروز هراس ایجاد می‌کنند، می‌خواهند مردم را در استضعاف فکری نگاه دارند و نمی‌خواهند مردم فکر کنند، اینکه می‌گویند جریانی اگر روی کار بیاید، پیاده‌روها را دیوار می‌کشد، نشان‌دهنده این است که می‌خواهند مردم را در استضعاف فکری نگه دارند. آیا به هر قیمتی باید برای ریاست‌جمهوری رأی کسب کرد؟

وی با طرح این سؤال که آیا به قیمت ایجاد اختلاف بین برادران اهل تسنن و تشیع اختلاف ایجاد کرد؟، گفت: آیا به قیمت چراغ سبز نشان دادن به ضد انقلاب و تحریک احساسات جوانان و ضعیف نشان دادن مؤلفه‌های قدرت کشور و تضعیف امنیت ملی می‌توان رأی کسب کرد؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با ابراز تأسف از اینکه عده‌ای با عنوان اعتدال به دنبال کسب رأی هستند، تصریح کرد: این درحالی است که در این جریان از تنها چیزی که خبری نیست، اعتدال است؛ افراطی‌ترین عناصر امروز در جبهه اعتدال خودشان را جا زده‌اند، کسانی که بدیهی‌ترین ارزش‌های انقلاب را زیر سؤال می‌برند، امروز متأسفانه تحت عنوان اعتدال، دم از اعتدال می‌زنند و به دنبال جلب آرای ملت هستند.

گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: ملت مؤمن ما باید دقت کنند که تنها راه رفت برون‌رفت از وضعیت موجود، رجوع به تفکر انقلاب است و چیزی که می‌تواند کارساز باشد و مشکلات را حل کند، روحیه و کار انقلابی و جهادی است.