نظر آیت الله علم الهدی در مورد رئیسی

آیت الله  سید احمد علم الهدی در واکنش به سوالی در خصوص کاندیداتوری حجت الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم اظهار کرد:چون آقای رئیسی به من منسوب هست، بنده برحسب تکلیف خود عرض می کنم. همه می دانیم تولیت آستان قدس، قدرت، ثروت، نفوذ و قداستش از تمام مقامات سیاسی کشور بالاتر است، حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس بود و معنایی نداشت که پس از یک سال هنوز قلم آقا خشک نشده خودش را به یک سنگلاخ عظیم بیندازد و به عنوان مجاهده در جریان ریاست جمهوری وارد شود و این درگیری ایجاد شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برخی این شبهه را انداخته اند که من موافق کاندیداتوری ایشان نبوده ام و برای همین هیچ نمی گویم. می گویند اگر این آقا که جز بیت من است و من حمایتش نکرده ام، حتما مشکلی وجود دارد. این شبهه ای است که در بین مقدسین به وجود آمده است.

وی ادامه داد: آقای رئیسی ۳۰ سال است که داماد من است، مسؤولیت های خطیر قضایی داشته که حفظ دین و تقوا در این مسئولیت ها خیلی سخت است اما در ۳۰ سالی که ایشان داماد بنده است، خیلی راحت پشت سر ایشان نماز می خوانم و نمازی که پشت سر ایشان می خوانم، نمازی با فضیلت می دانم که پشت سر آدم با تقوا و هم عادل، قرار می گیرم.

آیت الله علم الهدی افزود: عمده هنر ایشان مدیریت بحران بود، هرگاه بحرانی در کشور بود ایشان مدیریت می کرد، در قائله سال ۷۱ مشهد این آقا آمد و بحران را حل کرد، هرجا بحرانی پیش می آمد امام ایشان را برای مدیریت بحران می فرستاد. ۱۰ سال سازمان بازرسی کشور را از اصول شاهنشاهی برهم زده، پای آن ایستاده و اداره کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این شبهه را ایجاد کرده بودند که چون هیچ چیز در موردش نگفته، پس راضی نبوده، صحیح نیست بیشتر از این حرف بزنم، بنده نماینده ولی‌فقیه هستم و بنا نیست دنبال یک نامزد راه بیفتم و او را تبلیغ کنم، این حرف ها صرفأ برای پاسخ به علماء و مقدسین بود.