ترامپ برای نجات اقتصاد آمریکا به دلارهای نفتی عربستان نیاز دارد
حجت الاسلام "مجتبی ذالنور" عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پیرامون اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درباره انتخابات ایران اظهار داشت: آمریکایی ها آرزوهای خودشان را بیان می کنند و آن‌ها را به گور می برند.

 

وی ادامه داد: انتخابات در ایران تقویت بنیه وحدت ملی ، جمهوریت و پایه های حکومتی و مردم سالاری دینی در کشورمان بود.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: ملت ما یکپارچه است و ما در جهت آرمان های امام(ره) و مقام معظم رهبری حرکت می کنیم و به طور  یقین دشمن به آرزوهای خودش نخواهد رسید. دولت‌مردان ما موضع صریح خواهند گرفت و آب پاکی را بر سر دشمن می‌ریزند.

 

ذوالنور تصریح کرد: ما اجازه مداخله بیگانگان را در امور داخلی نمی‌دهیم و از طرفی توان موشکی و دفاعی ما به هیچ کس ربطی ندارد و بارها مقام معظم رهبری و دولتمردان و مسئولین نظام اعلام کرده‌اند که ما برای تقویت بنیه دفاعی و توانمندی خودمان از هیچ کس اجازه نخواهیم گرفت.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پیرامون سفر ترامپ به عربستان عنوان کرد: سفر ترامپ به عربستان در جهت اهداف شوم قبلی  صورت گرفته است. ترامپ در دوران تبلیغات انتخاباتی‌اش گفته بود که عربستان یک گاوی است که باید حسابی آن را دوشید.

 

وی ادامه داد: ترامپ برای نجات اقتصاد آمریکا به دلارهای نفتی عربستان نیاز دارد و برای اینکه بتواند گاو آل‌سعود را بدوشد باید ایران هراسی را مطرح کند.

 

ذوالنور با اشاره به قرارداد تسلیحاتی چند ده میلیارد دلاری عربستان با آمریکا افزود: این اقداماتی که انجام می‌دهند برای سرکوب ملت‌های منطقه است و نفعی به حال مردم عربستان ندارد. هرچه تکیه‌ امنیت منطقه به قدرتهای فرامنطقه‌ای باشد ثبات و امنیت در منطقه متزلزل‌تر می‌شود.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: حضور نیروهای بیگانه در منطقه بی‌ثباتی برای منطقه به ارمغان آورده است. حکام آل‌سعود با مداخله‌گری‌ها و زیاده‌خواهی‌اش و دخالت‌های بی‌جا در امور منطقه بی‌ثباتی را در منطقه ایجاد کرده اند. لذا این نوع دخالت‌ها به نفع  آل‌سعود نخواهد بود.