مقامات سعودی باید پاسخگوی حوادث تروریستی تهران باشند

حسین امیرعبداللهیان دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین‌الملل عصر امروز در حاشیه مراسم ختم شهدای حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: باید منتظر اظهارنظر دستگاه‌های امنیتی و اعلام نظر کارشناسی آنها باشیم.

وی با اشاره به اینکه اخباری وجود دارد که در سفر اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به منطقه گفت‌وگوهایی درباره این حوادث رخ داده بود، خاطرنشان کرد: عوامل افراطی در داخل آمریکا نیز می‌توانند در پشت این حادثه قرار داشته باشند.

دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین‌الملل با یادآوری تهدیدات اخیر عادل‌الجبیر وزیر خارجه و محمد بن‌سلمان وزیر دفاع عربستان مبنی بر کشاندن ناامنی و جنگ به داخل خاک ایران، گفت: آنها باید درباره این حادثه تروریستی پاسخگو باشند.

وی با تأکید بر اینکه تفاوتی میان داعش و منافقین دهه 60 نبوده و هر دوی آنها جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را هدف قرار داده‌اند، عنوان داشت: باید با وحدت از امنیت ملی خود در عالی‌ترین سطح مراقبت کنیم.

امیرعبداللهیان با ذکر این نکته که دستگاه‌های امنیتی در واکنش به این حادثه به موقع وارد شده و در کمتر از 3 دقیقه واکنش سریع خود را نسبت به این حادثه نشان دادند، عمل کردن این دستگاه‌ها را قابل تقدیر خواند و اظهار داشت: با توجه به وضعیت خاصی که ساختمان مراجعات مردمی مجلس دارد و یک محیط پیچیده برای کسانی است که بخواهند یک عنصر ضدامنیتی را تعقیب کنند، اقدام خوبی صورت گرفت.

دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین‌الملل ضمن ابراز همدردی با خانواده شهدای حادثه تروریستی در پایان گفت: جا دارد از حضور پرشور مردم در مراسم تشییع شهدای این حادثه تشکر کنم که نتیجه آن کمک به ارتقای امنیت ملی خواهد بود.