خصومت غیرقابل انکار آمریکا علیه ایران

 حسن عابدینی کارشناس مسائل منطقه در خصوص حمایت نمایندگان کنگره امریکا از جملات تروریستی داعش در تهران گفت: خصومت امریکایی ها با ایران ریشه 4 دهه ای دارد این در حالی است که آنها در برخی مقاطع اندکی در سیاست های خود تغییراتی برای پیشبرد و اهداف اصلی که همانا استحاله و براندازی نظام است انجام دادند.

 

وی اضافه کرد: برخی افرادی که در هیئت حاکمه امریکا ،در مقاطعی وابسته به دمکراتها بودند و به شیوه ای نرم به مواجهه با جمهوری اسلامی می پرداختند اما در مقاطعی که سکان کاخ سفید در دست جمهوری خواهان بود آن ها آشکارتر و سخت تر به مقابله با ایران می پرداختند.

 

عابدینی با بیان اینکه تفاوت ماهوی بین سیاست دموکراتها و جمهوری‌خواهان وجود ندارد، گفت: موضوع حمایت از تروریسم ضد جمهوری اسلامی هم در دوره دمکراتها و هم در دوره جمهوری خواهان وجود داشته است. در دوره جمهوری خواهان شاهد حمایت هایی بودیم که از رژیم صدام به عمل آمد در مقطعی از گروهک منافقین حمایت می کردند یا از تروریست ها برای حذف فیزیکی دانشمندان هسته ای استفاده می کردند این به معنی این است که هیچ گاه جمهوری اسلامی از سیبل هیئت حاکمه امریکا خارج نشده است اما در مورد اظهارنظر جدید نمایندگان کنگره امریکا الان خود ترامپ نیز به عنوان رئیس جمهور این کشوریک سیاست مدار مسئولیت پذیر نیست.

 

وی با اشاره به توئیتی که رئیس جمهور امریکا در خصوص حوادث تهران مبنی براینکه شر تروریست دامن حامیان آن را گرفته است، گفت: این توئیت نشان می دهد که امریکایی ها نمی تواند خصومت خود نسبت به جمهوری اسلامی را پنهان کنند.

 

عابدینی با اشاره به شعارهای تبلیغاتی ترامپ در آستانه انتخابات گفت: وی دراین تبلیغات همواره داعش را ساخته و پرداخته دولت امریکا و کلینتون می دانست این در حالی است که این روزها پس از حملات تروریستی داعش به تهران ایران را حامی تروریست معرفی می کند.

 

این کارشناس مسائل منطقه افزود: لذا برخی نمایندگان کنگره در این چارچوب اظهارنظر کردند و این نشان دهنده نفاق سیاسی در امریکا است آنها از داعش برای سرنگونی دولت سوریه حمایت می کنند از تکفیری ها برای سرنگونی عراق بهره می برند اما زمانی که عملیات تروریستی در ایران صورت می گیرد با قربانیان همدردی و از سوی دیگر دولت جمهوری اسلامی را متهم به حمایت از تروریست می کنند، آنچه در این حادثه آشکار شد ، چهره بزک شده امریکائی هاست .