تکرار «باید بشود»ها، برای ایام تبلیغات انتخاباتی است

 اکبر رنجبرزاده با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام که تأکید کرده بودند مخاطب اعلام برنامه ها و «باید بشود»ها خود رئیس جمهور و هیئت دولت هستند، اظهار داشت: دولت در هر دوره، یکسری کاستی ها و نارسائی ها را مشاهده می کند و برای پاسخ دادن به این نارسایی ها، یک سری هدفگذاری ها را در قالب بایدها مطرح می کند.

وی افزود: هر دولتی از جمله دولت فعلی باید بداند که راه رسیدن به این اهداف و بایدها، برنامه ریزی دقیق و کاری منسجم است و برنامه ریزی و کار نیز، تیم مجرب و منسجم می طلبد.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که دولت برای این کار باید در وسط میدان قرار بگیرد، اما یکی از نارسائی های دولت یازدهم که در چند ماه آینده به «دولت سابق» تبدیل می شود، این بوده که تیم منسجم و مصممی نداشته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: در حال حاضر، درخواست مجلس و انتظار نمایندگان از دولت این است که به دور از جریان سازی های سیاسی و سهم خواهانه بر روی گزینه هایی که توانمندی و سلامت بالاتری دارند تمرکز کنند و یک تیم عملیاتی و اجرایی را آماده کنند.

وی تصریح کرد: رأی مردم و انتخاب آنها در نهایت رأی به برنامه های کلان کشور است و لذا اگر افرادی را برای هیئت دولت انتخاب کنند که معرفی آنها در جهت مصالح کشور نباشد، این ظلم به مردم است؛ در واقع این حق مردم است که افرادی به مجلس معرفی شوند که ویژگی های لازم را برای تصدی پست وزارت داشته باشند.

رنجبرزاده در رابطه با دلیل تکرار مداوم برنامه ها و عباراتی از قبیل باید بشود از سوی دولتمردان و رئیس جمهور اظهار داشت: این «باید بشود»ها، عمدتاً کاربرد تبلیغاتی و انتخاباتی دارند که الان دیگر به کار نمی آید و تکرار آن باعث مأیوس شدن مردم می شود و می فهمند که دولت با آنها بازی کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: دیگر هیچ بهانه ای از دولت پذیرفته نیست که فقط آمال و آرزوهای خود را مطرح کند و هنگامی که از تحقق این آمال سوال می شود، بگوید که موانع وجود دارد؛ تنها مانع موجود در سر راه دولت، افراد ناکارآمدی هستند که ممکن است سرعت و شتاب دولت را بگیرند.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب برای پیگیری منافع ملی در چارچوب هویت ملی ادامه داد: اگر رأی مردم در پای صندوق های رأی، حق الناس است که هست، انتظارشان از دولت برای عمل به وعده ها نیز مصداق حق الناس است که انتظار دارند که به وعده ها به طور دقیق، عمل شود.