چرا برجام نقض نمی شود؟

گروه سیاسی- در این دوفوریتی که گفته می شود با کار کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تهیه شده، واکنشی از سوی نمایندگان  به تصویب طرح تحریمی جدید در سنای آمریکا با عنوان «مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌ساز ایران» است.

به گزارش افکارنیوز، جزئیات این طرح نشان می دهد 23 ماده دارد و دستگاههای مختلفی با آن مرتبط هستند و وظایفی را بر عهده دارند، اما هر چند این واکنش مجلس را باید واکنشی خوب و مفید ارزیابی کرد اما سوال اساسی اینجاست مگر مقام معظم رهبری درباره برجام الزامات 9 گانه ای را به رئیس جمهور ابلاغ نکردند؟

مقام معظم رهبری در دستورات خود به صراحت اعلام فرمودند که " در سراسر دوره‌ی هشت‌ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ی تروریسم و حقوق بشر) توسّط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظّف است طبق بند ۳ مصوّبه‌ی مجلس، اقدامهای لازم را انجام دهد و فعّالیّتهای برجام را متوقّف کند."

چرا نمایندگان محترم مجلس از دولتی ها پاسخ نمی خواهند؟ مگر تحریم های جدید آمریکا نقض برجام نیست که بار دیگر مجلس طرحی دو فوریتی برای مقابله منتشر می کند.

چرا نمایندگان محترم مجلس نسبت به قانون قبلی و دستورات صریح مقام معظم رهبری بی توجه هستند که در غیر این صورت به جای طرحی دو فوریتی دولت را موظف می کردند برخورد محکم با آمریکایی ها انجام دهد.

هر چند به نظر می رسد برخی در داخل ایران چه در دولت و چه در مجلس به دنبال بر هم زدن برجام نیستند و همچنان به موضوع برجام خوشبین هستند.

بارها و بارها آمریکایی ها بعد از امضای قرارداد برجام بدعهدی خود را ثابت کرده اند و حتی اخیرا اروپایی ها نیز لیست تحریم های ایران را به روز می کنند ، سوال مهم این است مگر قرار نبود برجام منتهی به برداشته شدن تحریم ها شود پس نتیجه چه شد؟