احمدی: امانتدار خوبی برای مردم بودیم

علی اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور در همایش منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی کلانشهر‌های کشور که صبح امروز سه‌شنبه( 13 تیرماه) در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: وزارت کشور سه انتخابات یعنی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و چهار حوزه انتخابیه مجلس را برگزار کرد.

وی ادامه داد: سختی‌هایی در انتخابات داشتیم، در مورد انتخابات شوراها هیأت نظارت بر عهده مجلس و در ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان بود یعنی دو سبک نظارتی و دو اعضای شورای صندوق داشتیم.

احمدی اضافه کرد: آن چه ما در وزارت کشور با تدبیر وزیر اجرا کردیم توجه به مر قانون با همه سختی‌ها بود در این انتخابات با تأکید وزیر کشور ایستادگی جدی بود که هیچ فردی را خارج از چارچوب قانون رد صلاحیت نکنند و این مسئله در مورد جریان‌ها که اصولگرا و اصلاح‌طلب رعایت شد. 

معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: همه تلاشمان را به کار گرفتیم تا در انتخابات حقی از کسی ضایع نشود و این موضوع جزئی از برگ زرین انتخابات بود. 

وی رأی مردم را امانت دانست و گفت: به نظر می‌آید ما توانسته‌ایم امانت‌دار خوبی باشیم و این موضوع جز با تدبیر وزیر، همت بالای مجموعه معاونین، اعضای ستاد انتخابات، استانداران و فرمانداران محقق نمی‌شود.

احمدی تأکید کرد: شرایط امروز دنیا در حال تغییر و تحول است ترامپ از تقابل با جمهوری اسلامی، وزیر خارجه‌اش از تغییر، سنا از تحریم جدید حرف می‌زنند و بعضی‌ها هم اظهار کردند ما مخالفین نظام را در داخل حمایت می‌کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: دیدیم که داعش در منطقه چه یارگیری‌هایی می‌کنند و شرایط سایر کشورها را هم شاهدیم؛ بعد 39 سال از زمان انقلاب اسلامی باید به اینجا رسیده باشیم که عقلایی و نتیجه‌گرا عمل کنیم.

وی تأکید کرد: اعتماد مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی است و همه باید برای حفظ آن تلاش کنیم، این مسئله محقق نمی‌شود مگر اینکه مطالبات مردم مورد توجه جدی قرار بدهیم.

احمدی خاطر نشان کرد: بحث مبارزه با فساد و رانت جدی است مردم را دسته‌بندی نمی‌کنیم، آحاد ملت به گردن ما حقی دارند و باید آن را رعایت کنیم یعنی همان کاری که ما در انتخابات انجام دادیم.