تجمع‌های مقابل مجلس ساماندهی می‌شود

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجمعات مختلف مقابل مجلس، گفت: مجلس خانه ملت است و گروه‌های مختلفی که به نمایندگان خود مراجعه می‌کنند، درخواست داد‌خواهی دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این تجمعات مقابل درب شمال شرقی صورت می‌گیرد، افزود: مکان تجمع در حال حاضر در خیابان پر رفت و آمد انجام می‌شود. اگر بخواهیم مردم تجمع نکنند، این برخورد درست نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس ادامه داد: اگر تجمعات برگزار شود، مشکلاتی از قبیل مشکلات امنیتی و ترافیکی به وجود می‌آید؛ همچنین ممکن است عده‌ای از این فضا سوء استفاده کرده و ناامنی ایجاد کنند.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: علا‌ءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی پیشنهادی را مطرح کرده‌ که برای تجمعات مکانی در نظر گرفته شود که تجمعات با اطلاع قبلی در این مکان مورد نظر برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: هیئت رئیسه مجلس نیز باید مکانیزمی را تعریف کند که نمایندگان در زمان تجمعات با حضور در جمع تجمع‌‌کنندگان، خواسته‌های آنان را پیگیری کنند.

نماینده مردم ورامین در مجلس تأکید کرد: در صورت اجرای این مکانیزم، مشکل امنیتی و ترافیکی به وجود نمی‌آید و در این صورت مردم هم می‌توانند پیام خود را به نمایندگان‌شان منتقل کنند.

نقوی‌حسینی درباره مکان تجمع مردم، تصریح کرد: درباره مکان جدید تجمع‌کنندگان، مدیریت اجرایی و تیم حفاظت مجلس تصمیم‌گیری می‌کنند.