مجلس آماده مقابله با بدعهدی‌های آمریکا

 ابولفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون‌امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب تحریم‌های جدید در سنای آمریکا ضد جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: طبق توافق برجام نباید تحریم‌ جدیدی ضد کشورمان  وضع می‌شد و تمامی تحریم‌هایی که در گذشته بود نیز باید لغو می‌شد .

وی ادامه داد: متاسفانه آمریکایی‌ها در مقاطع مذاکرات بدعهدی‌هایی می‌کردند و در بسیاری از موارد دبه می‌کردند و در بسیاری از بندهای برجام تلاش می‌کردند به گونه‌ای عمل کنند که راه فرار برای حقه بازی داشته باشند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علیرغم تمام حقه‌بازی‌های آمریکا برجام تصویب شد و در سراسر دنیا برای ایران حق قائل شدند که جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی به دنبال سلاح هسته‌ای و اتمی نیست و اقدامات هسته ای جمهوری در جهت سازندگی، انرژی و صلح آمیز است.

حسن بیگی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌هایی‌ها علی‌رغم اینکه می‌دانند تصویب تحریم‌های جدید علیه جمهور اسلامی ایران نزد مجامع بین المللی غیرقانونی است اما بدون توجه به آن، این اقدام را انجام دادند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها قصد دارند کلیه شکست‌های خود را که بار مالی زیادی برایشان داشته است را از طریق تحریم‌های ایران به چنگ آورند، آنها با تصویب تحریم‌های جدید و با رنگ لعاب جدیدتر سعی دارند این موضوع را اجرایی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:در کمیسیون امنیت‌ملی به دنبال راهکاری برای مقابل به مثل با آمریکایی ها هستیم و کمیسیون اقتصاد و کمیسون‌های دیگر مجلس نیز برای مقابل به مثل آمادگی لازم را دارند.