تاکید سناتورهای آمریکایی بر تحریم مجدد ایران

 قانونگذاران آمریکا از کنگره این کشور درخواست کردند تا تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال کند. این درخواست پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تصمیم گرفت توافق هسته‌ای ایران همچنان به قوت خود باقی بماند.

دولت ترامپ اعلام کرده است ایران به شرایط لازم برای ادامه لغو تحریم‌ها پایبند بوده است، اما اشخاص ایرانی بیشتری را هدف تحریم‌های هسته‌ای قرار خواهد داد.

باب کورکر، سناتور جمهوری‌خواه ایالت تنسی، در این باره اعلام کرد: این اقدامات نشان می‌دهد ترامپ به مقابله با «تهدید ایران» کاملا پایبند است.

او در اظهاراتی خصمانه علیه کشورمان افزود بهترین راه برای مسئول دانستن ایران آن است که مجلس نمایندگان آمریکا، تحریم‌های بیشتری را بابت رفتارهای ... سته‌ای ایران اعمال کند.

«کریس کونز»، سناتور دموکرات ایالت دلاور، نیز در این باره اعلام کرد در صورتی که مجلس نمایندگان آمریکا این تحریم‌ها را مورد تصویب قرار دهد، ترامپ نیز باید آن‌ها را هر چه سریع‌تر امضا کند.

او همچنین گفت: خواهان یک «توافق جایگزین» برای توافق هسته‌ای است تا این موضوع تضمین شود که محدودیت‌ها علیه ایران برای طولانی مدت به قوت خود باقی خواهد ماند.