نامه قالیباف نشان می دهد که وی می خواهد بانی حرکتی نو در جریان اصولگرا برای نوزایی باشد

گروه سیاسی- ناصر ایمانی در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به پایان دوره فعالیت شهرداری قالیباف گفت: وی پس از 12 سال مدیریت اجرایی تقریبا موفق در شهرداری تا چندصباحی دیگر باید این منصب را به فرد دیگری که قطعا اصلاح طلب است واگذار کند و از این رو برای حضور فعالانه در عرصه سیاسی طرح خود را در قالب نامه منتشر کرده که این اقدام نشان می دهد که وی خود را در قالب اصولگرایی تعریف کرده و همچنان علاقه دارد که در این چارچوب به فعالیت و حیات سیاسی خود ادامه دهد.

وی افزود: نامه یا بیانیه قالیباف خطاب به جوانان انقلابی گویای این واقعیت است که او قصد دارد تا فعالیت هایش در چارچوب اصولگرایی قرار بگیرید و بانی حرکتی نو در این جریان برای نوزایی باشد.

وی با بیان اینکه گفته می شود قالیباف به دنبال جذب بدنه اصولگرایی به سمت خود است، عنوان داشت:  در حال حاضر به هیچ وجه قابل بیان نیست و در حد گمانی زنی های رسانه است. آنچه کاملا مشخص است این است که قالیباف همانگونه که نشان داده هیچ قصدی برای خروج از چارچوب ها و اصول جریان اصولگرایی ندارد و این امر نشانگر تلاش یکی از چهره های این جریان برای کنش گری بهتر و آینده نگرانه تر در بزنگاه های سیاسی در عرصه سیاسی است که در قالب جریان می تواند پیاده شود.

ایمانی افزود: برخلاف برخی از چهره های اصولگرا، شهردار تهران در طول عمر سیاسی خود نشان داده که گرایشی به سمت جریان رقیب ندارد و برنامه های خود را در جریان اصولگرا تعریف کرده و همچنان تمایل به نقش آفرینی جدی و سازنده در این جهت دارد.

وی خاطر نشان کرد: نیاز به بازسازی در ساختارها، روندها و فرآیندهای جریان اصولگرا که در نامه قالیباف نیز به آن اشاره شده، چیز جدیدی نیست و قبلا نیز از سوی برخی از شخصیت ها و فعالین اصولگرا مطرح شده بود. اما جایگاهی که قالیباف بعد از انتخابات پیدا کرده و نوعی مقبولیت خوبی که یافته به او این قابلیت را می دهد تا در اندیشه ایجاد تحولی مثبت در جریان باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان یادآور شد: باید بپذیریم که موفقیت های آینده اصولگرایان بستگی به تطبیق این جریان با نیازهای روز  مردم به خصوص طبقه تاثیرگذار متوسط دارد. آنچه قالیباف نیز در نامه در قالب سوالاتی به آن اشاره کرده و می تواند مبنای دیالوگ و گفتمان سازی در این جریان باشد که به نظر من این اقدامات می بایست در یک چارچوب مشخص و برنامه ریزی شده ای صورت گیرد.