زمان اعلام نتایج بررسی «بازگشت حقوق‌های نجومی»

سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا با اشاره به دستور رئیس مجلس به «هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» مجلس درباره رسیدگی به مصوبه اخیر دولت که محدودیت برخی پرداخت‌های حقوقی یا همان حقوق‌های نجومی به مقامات و مدیران را لغو می‌‌کند، گفت: جلساتی در این رابطه در «هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» مجلس مصوبات برگزار شده است و در حال حاضر این موضوع در دست بررسی این هیئت  قرار دارد.

عضو «هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» تاکید کرد: هنوز درباره بررسی مصوبه فوق به جمع بندی لازم دست پیدا نکرده‌ایم و فعلا  نمی‌توانیم در این رابطه اظهار نظر کنیم .

دلخوش بیان داشت : انشاالله نتایج نهایی درباره این موضوع تا ده الی دوازده روز دیگر اعلام خواهد شد.

این نماینده مجلس در پایان افزود: : قطعا پس از تعطیلات مجلس جلسات«هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» مجلس با دستور رسیدگی مصوبه اخیر دولت برگزار خواهد شد .

حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی (سه شنبه 27 تیرماه) مجلس در تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده آئین نامه داخلی مجلس گفت: اخیرا دولت تصویب نامه‌ای داشته که براساس آن تمدید قانون مدیریت خدمات کشوری که همزمان با بودجه انجام شد به منزله نسخ مواد ۷۵ و ۸۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت است.

این عضو کمیسیون برنامه مجلس افزود: براساس آن محدودیت برخی پرداخت‌های حقوقی یا همان حقوق‌های نجومی به مقامات و مدیران لغو می‌شود و با این مصوبه برخی گروه‌ها مانند اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین مدیران اقتصادی زیر مجموعه نهادهای عمومی دیگر سقفی نخواهد داشت.

وی همچنین بیان کرد: به نظر نمی‌رسد تمدید قانون به منزله نسخ مصوبات قبلی باشد.

در ادامه علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: قانون برنامه و قانون بودجه هر دو ابلاغ شده‌اند و اگر اشکالی هم وجود دارد «هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» مجلس باید آن را دقیق‌تر بررسی کند.

لاریجانی همچنین از ر«هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» مجلس درخواست کرد تا این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهد.