حضورکشورهای مختلف درتحلیف  احترام به ملت ایران است

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مطبوعاتی بعد از مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: امروز کمیته رسمی برای سوگند یا تحلیف رئیس‌جمهور محترم برای دوره دوم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

وی افزود: حضور بسیار چشمگیر کشورهای مختلف جهان در سطوح بالا در این جلسه بسیار معنادار بود از آمریکای لاتین، اروپا، کشورهای اسلامی، کشورهای منطقه آسیا و همه قدرت‌های مهم در این اجلاس شرکت کردند و نمایندگانی در سطوح بالا داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اولین پیام این مشارکت احترام به ملت ایران است که با رأی بسیار بالایی انتخابات ریاست جمهوری را رقم زدند و دنیا با این حضور خود نشان داد که به ملت ایران احترام گذاشته است. 

لاریجانی خاطرنشان کرد: نکته دوم احترام به نظام مردم‌سالاری دینی است و این پشتوانه‌ای برای نظام ما خواهد بود که ملل مختلف با عقاید گوناگون نمایندگان خودشان را برای این جلسه رسمی اعزام کردند.

وی افزود: نکته سوم پشتوانه بسیار خوبی برای دولت آتی خواهد بود که علاقه‌مندی کشورها را برای همراهی و همکاری با دولت‌ آینده با این کار خود نشان دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من فکر می‌کنم فرصت بسیار خوبی برای کشور و دولت فراهم شده که از ظرفیت‌های مختلف ملت برای توسعه و آبادانی استفاده شود خوشبختانه عزم دولت و ریاست محترم جمهوری در این زمینه جدی است و بر این مسئله تمرکز دارند.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در این شرایط وظیفه خود می‌داند تا برای توسعه و آبادانی کشور و تولید بهتر در کشور و رفع بیکاری همه گونه همکاری با دولت جدید داشته باشد و من امیدوارم 4 سال آینده 4 سال شکوفایی برای آبادانی کشور باشد.