کابینه دولت دوازدهم به فکر مشکلات معیشتی باشد/ جریان های سیاسی از روحانی سهم خواهی نکنند

گروه سیاسی- عبدالرضا مصری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به کابینه دولت دوازدهم و فشار اصلاح طلبان برای سهم خواهی اظهار داشت:همه باید قانون را رعایت کنند و هر کسی حدود خود را بداند، در قانون اساسی اختیار انتخاب اعضای کابینه با شخص رئیس جمهور است و در جایی نیامده که رئیس جمهور باید در مورد تعیین کابینه نظرات احزاب و گروههای سیاسی را بپذیرد .

این عضو فراکسیون ولایی مجلس تصریح کرد: هیچ  جریانی نمی تواند با فشارهای سیاسی برتصمیمات رئیس جمهور تاثیرگذارد و وی را ملزم به انتخاب افرادی برای حضور در کابینه نماید. رئیس جمهور خود شخصا باید در انتخاب اعضای کابینه به جمع بندی برسد زیرا در آینده باید از کارنامه دولت دفاع کند و در مقابل اقدامات دولت پاسخگو باشد.

مصری تاکید کرد: مهمترین دغدغه مردم مشکلات معیشتی و اقتصادی است، کابینه آقای روحانی باید مسائل اقتصادی را در اولویت قرار دهد و رئیس جمهور محترم کابینه ای انتخاب کند که در حل این مشکلات با شتاب عمل کند.

نماینده مردم کرمانشاه در پاسخ به این سوال که آیا تغییری در کابینه نسبت به دولت یازدهم رخ خواهد داد گفت: مردم به دنبال تغییر شرایط هستند لذا رئیس جمهور باید در چینش کابینه دقت کافی داشته باشد چرا که می بایست در مقابل رهبری، مردم و مجلس پاسخگوی عملکرد کابینه خود باشد.

وی با اشاره به اینکه نمی شود اختیار در دست احزاب باشد و مسئولیت بر عهده رئیس جمهور، اظهار داشت:جریان های سیاسی نباید از آقای روحانی سهم خواهی کنند. باید جریان ها اجازه دهند رئیس جمهور در فضای آرام بتواند بهترین تصمیمات را اتخاذ کند و در پایان دولت بتواند پاسخگوی عملکرد خود باشد.

مصطفی حسینی