دلخوش: وزرایی که انتخاب می‌شوند وقت ملت را تلف نکنند

 سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور در جلسه علنی امروز (یکشنبه 22 مرداد)، گفت: از مجلس شورای اسلامی به دلیل رای بالا به طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه انتخاب وزرا یکی از مباحث مهم است که چشم جهان اسلام را به مجلس و دولت به دلیل ام‌القرای اسلام بودن ایران به آن دوخته است، تصریح کرد: از دولت خواهش دارم که توجه بیشتری نسبت به وزرای انتخاب شده داشته و مجلس قطعا با شناخت و نشست‌هایی که با وزرا خواهند داشت، وزرای خوب و کاردان را انتخاب خواهد کرد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس افزود: از رئیس‌جمهور به دلیل معرفی وزرای توانمند تشکر می‌کنم و همچنین از وزرای گذشته که تلاش‌های بی‌دریغ آنها را دیده‌ایم، قدردانی می‌کنم و امیدواریم این تلاش‌ها در جهت کمک به پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران ادامه پیدا کند.

دلخوش گفت: برخی از وزرای پیشنهادی نیز ضعف‌هایی دارند که با توجه به نظارت مجلس و برطرف کردن ضعف‌ها از سوی خود وزرای پیشنهادی، مجلس رای خود را خواهد داد. همچنین در دوره گذشته برخی وزرا ضعف‌هایی داشتند، ما از اخلاق خوب وزرا در دولت قبل تشکر می‌کنیم، اما اخلاق به تنهایی مشکل را حل نمی‌کند و امروز ما به مدیران اجرایی توانمند در دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها نیاز داریم.

وی با بیان اینکه در برخی وزارتخانه‌ها شاهد بوده‌ایم که وزیر بعد از انتخاب راه خود را رفته و به مشکلات کشور و نمایندگان ملت بی‌توجه بوده، تصریح کرد: وزرایی که انتخاب می‌شوند نباید وقت ملت، دولت و مجلس را تلف کنند و با اشتباهات کوچک، نمایندگان مجلس را مجبور به  استفاده از حق نظارتی خود و کشاندن آنها به مجلس کنند.

دلخوش تاکید کرد: از وزیر پیشنهادی اطلاعات این انتظار می‌رود که برنامه خود را در قبال فضای مجازی که امروزه بخش اعظمی از آن به سمت تخریب دولت و ملت است، اعلام کند و راهکارهای خود را در مقابله با اشاعه توهین و فساد که جرمش بالاتر از توهین است اعلام و از حیثیت و آبروی مردم دفاع کند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در پایان با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال، اظهار داشت: دولت در این برهه حساس باید به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه داشته و به دنبال رفع نیاز اقتصادی مردم باشند و برای حل مشکل جوانان تحصیل‌کرده بیکار، دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها هماهنگی لازم را انجام دهند.