وزارت ارتباطات را به وزارت اطلاعات دوم تبدیل نکنید

محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه 24 مردادماه)، طی سخنانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت:‌ یکی از ویژگی‌های آقای آذری جهرمی پنهان‌کاری و عدم شفافیت است.

وی افزود: باید از او پرسید که چرا میزان تحصیلات خود را به دقت ذکر نکرده است؟ این شخص تنها هفت سال سابقه کار در وزارت ارتباطات را دارد که تنها حدود یک سال از این سالها مسئولیت رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل تاسیسات زیرساخت را برعهده داشته است. آیا این فرد با این سابقه کم می‌تواند مسئولیت وزارتخانه‌ای به بزرگی وزارت ارتباطات را برعهده بگیرد؟

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی گفت:  ایشان گزارشی به ما داده که خود او، این گزارش را تنظیم کرده است لذا باید توضیح دهد که آیا این گزارش توسط شرکت و یا وزارتخانه نگارش شده است یا خیر. دیدگاه ایشان شخصا در مسائل اعتقادی و آرمانهای ایران مشخص نیست که ما متوجه شویم اعتقادات دینی و سیاسی او چیست.

پورمختار با اشاره به مشکلاتی که جهرمی در طول مسئولیت خود در ارتباطات زیرساخت داشته است، اظهار داشت: اپراتورهای فعال در کشور پولهای هنگفتی از مردم می‌گیرند و مردم بسیار ناراضی هستند. ایشان در نظارت این اپراتورها چه صیانتی از حقوق مردم کرده است؟ اینها اشکالاتی است که در طول همین یکسال مدیریت ایشان وجود داشته است.

وی ادامه داد:‌ امروز فضای مجازی در حال نابود کردن خانواده‌های ما است؛ این اتوبانهای ناهنجاری که رئیس‌جمهور نیز در صحبت‌های امروز خود، به آن اشاره کرد را چه کسی باید ببندد؟ مخالفت ما با ناهنجاریهایی است که در تلگرام و با نظارت همین آقای جهرمی در حال پخش است. کسی که 7 سال سابقه مدیریت داشته، فردی بله قربان‌گو است و نمی‌تواند تعامل خوبی داشته باشد.بنابراین باید آبدیده‌تر شود تا بتواند در آینده به عنوان وزیر خدمت‌رسانی کند.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرعت پایین اینترنت در کشور تصریح کرد: در سالهای گذشته ادعا شده است که سرعت اینترنت 11 برابر شده است ولی ما که در مجلس هستیم این 11 برابر سرعت را حس نمی‌کنیم. حال چطور ادعا می‌کنید که در روستاها این افزایش سرعت اینترنت تحقق یافته است؟

وی ادامه داد:‌ از طرفی ادعا شده که 27 هزار روستا به شبکه پرسرعت اینترنت اضافه شده‌اند. ما در همدان 11 هزار روستا داریم که به جرات می‌گویم هزار تای آنها فاقد این امکانات هستند.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:‌ نگرانی من این است که وزارت ارتباطات را با این خط‌ومشی به وزارت اطلاعات دوم تبدیل کنند.