پشت پرده توافق سران اصلاح طلب با اعتدالیون/ بی خبری بدنه اصلاح طلبان

گروه سیاسی- رئیس جمهور 17 وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کرد و دو روزی است که مجلسی ها به بررسی وزرای پیشنهادی می پردازند.

به گزارش افکارنیوز، عدم استفاده از بانوان، ادعای عدم عمل به وعده‌های انتخاباتی ، غیر ۲۴ میلیونی خواندن کابینه پیشنهادی، ادعای لابی‌گری افراد غیر اصلاح‌طلب از انتقاداتی است که اصلاح طلبان به روحانی وارد می کنند و همانطور که در گزارشی دیگر با عنوان "واکنش رئیس جمهور به اظهارات جریان چپ!" اشاره کردیم روحانی در روز اول بررسی کابینه در مجلس سخنانی را راجع به فشارها عنوان کرد.

اما در این میان به نظر می رسد اصلاح طلبان دو استراتژی را از آغاز به کار دولت دوازدهم در نظر گرفته اند. اول اینکه با انتقاد به دولت سعی دارند خط خود را جدا کنند تا اگر دولت روحانی نتوانست کارنامه قابل قبولی پس از 4 سال ارائه دهد بگویند این دولت اصلاح طلب نبوده و از قبل انتقاد می کردند و دوم اینکه با این انتقادها سهم بیشتری از دولت را به دست آورند.

این در حالی است که حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس مطلبی را عنوان کرد که نشان از سناریوی اصلی اصلاح طلبان دارد. خبری داد که همه این طراحی‌ها و سناریوهای اصلاح‌طلبی را نقش بر آب کرد.

فولادگر که در مخالفت با کابینه پیشنهادی روحانی سخن می گفت، بیان کرد:‌"کابینه دوازدهم نتیجه رایزنی سران اصلاحات و اعتدال است، بعد از ۴ سال نگویند که ما نقشی در کابینه نداشته‌ایم."

سخنان فولادگر دقیقا هدف اصلاح طلبان را رسوا می کند و ان اینکه سران اعتدال و اصلاحات با یکدیگر درباره وزرا به توافق رسیده اند و بدنه اصلاح طلب از این موضوع خبر ندارد.

این در حالی است که بسیاری از اعضای فراکسیون امید به کابینه انتقاد داشتند و این موضوع نشان می دهد سران اصلاح طلب این فراکسیون را تصمیم گیری های خود دخیل نکرده و دلیل بی اطلاعی این فراکسیون هم به همین دلیل است ، فراکسیونی که اعضای آن همین چند روز پیش ماجرای سلفی حقارت را رقم زدند.