احتمال استفاده از رانت با حضور خصولتی‌ها در دولت

حسین سبحانی‌نیا نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درباره معایب حضور خصولتی‌ها در دولت، اظهار داشت: حضور مدیران ارشد و کلیدی در دولت که در بخش‌های خصوصی هم فعالیت‌های اقتصادی گسترده دارند، ممکن است به سوء استفاده‌هایی منجر شود.

وی ادامه داد: حتی اگر فرض کنیم که آن مدیران از اطلاعاتی که در اختیارشان است به نفع بخش خصوصی خود استفاده نکنند، این ذهنیت برای مردم به وجود می‌آید که آنان از رانت و اطلاعات دولت سود می‌برند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حضور نداشتن چنین افرادی در دولت‌، به سلامت آن کمک می‌کند و بودنشان زمینه‌ساز حاشیه‌ها است البته در دولت یازدهم هم چنین بحث‌هایی را مشاهده کردیم.

سبحانی‌نیا درباره احیای معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور و احتمال به وجود آمدن اختلاف‌هایی در فرماندهی اقتصادی دولت، گفت: عمده انتقادها به تیم اقتصادی دولت یازدهم ناهماهنگی آن بود که این نگرانی هم در دولت جدید وجود دارد.

4 مهره اقتصادی دولت نمی‌توانند زیر بلیت یکدیگر کار کنند

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اکنون مشخص نیست که  فرماندهی اقتصادی دولت بر عهده چه کسی است و چهار عضو موثر در این زمینه یعنی جهانگیری، کرباسیان، نهاوندیان و نوبخت هر کدام مدعی هستند و به نظر نمی‌رسد که بتوانند زیر بلیت دیگری کار کنند.

وی با بیان اینکه احیای معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور با هدف ایجاد هماهنگی بوده است، اظهار داشت: رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی خود به مردم گفت در دولت قبل حدود 200 جلسه اقتصادی داشتند اما با این وجود باز شاهد ضعف‌ها و ناهماهنگی‌های اقتصادی بودیم.

سبحانی‌نیا خاطر نشان کرد: باید رئیس‌جمهور از اختیارات خود برای مشخص کردن فرمانده اقتصادی استفاده کند تا ناهماهنگی‌ها به اقتصاد کشور و مردم آسیب نزند.