اشاره یونسی به دین صهیونیست‌ها!

 علی یونسی تاکید کرد: نباید میان هیچ دینی استثنا قائل شد، چرا که همه ادیان دارای تنوع و تکثر هستند. نیاز است که آنها را به رسمیت بشناسیم.

*مشخص نیست علی یونسی بر اساس چه استدلالی و با کدامین منطق نتیجه گرفته است اشغال کشور فلسطین، کشتار مردم و حملات بی‌امان به غزه بی‌دفاع توسط صهیونیست‌ها نوعی معارضه دینی است؟!

آیا مثلا کشتار صبرا و شاتیلا، فاجعه قانا، ترور رنتیسی، فتحی شقاقی و شیخ‌احمد یاسین و قتل راشل کوری آمریکایی بر اساس انگیزه دینی صورت گرفته است؟!  

این در حالی است که صهیونیسم یک قرائت نژادی_سیاسی از یهودیت اصیل است که حتی مورد انتقاد شدید یهودیان دنیا نیز قرار دارد.

از طرفی آیا یونسی از دیدن نقش اسرائیلی‌ها در پدید آوردن داعش، فجایع میانمار و هرگونه نسل‌کُشی مرتبط با مسلمانان عاجز است؟! و آیا این نقش‌آفرینی‌ها را نیز تقابل دین با دین تلقی می‌کند؟!

قبح مسئله وقتی بیشتر می‌شود که یونسی با این مقدمه بر ضرورت پذیرفتن همه تکثرها در ادیان هم تأکید می‌کند و اشاره‌ای هم به فارغ بودن صهیونیسم از مناصبات مذهبی و عقلانی ندارد.

خاصه آنکه خبری از یونسی وجود دارد که با اظهارات بالا متناقض است و شائبه تعمدی بودن آنها بویژه در هنگام حضور آقای روحانی در آمریکا را تقویت می کند.

یونسی، زمانی در چند سال قبل و در جمع تعدادی از یهودیان ایرانی گفته بود: یهودیان ساکن در ایران از خلط مبحث یهودیت و صهیونیسم، رنج برده و می‌برند. این دو موضوع از هم جداست. بسیاری از یهودیان ضدّ صهیونیسم هستند