ابطحی: دولت بسیاری از قوانین مصوب مجلس را اجرا نمی‌کن
محمد جواد ابطحی در جلسه علنی امروز در اخطاری پیرو تذکر یکی دیگر از نمایندگان مبنی بر ضرورت نظارت دقیق مجلس بر اجرای قوانین گفت: آقای لاریجانی شما به عنوان دفاع از عملکرد هیئت رئیسه در پاسخ به تذکر آقای حاجی دلیگانی باید موضع می‌گرفتید، اما مطالب فراوانی در حوزه نظارت داریم که متأسفانه هنوز اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: در حالی که ما دائما می‌گوییم وظیفه نمایندگان مجلس نظارت است، تورم قانون داریم، اما نظارت دقیقی نمی‌شود، ما باید شأن مجلس را رعایت کنیم و جلساتی با دولت بگذاریم تا قوانین مصوب را به خوبی اجرا کنند.

ابطحی تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از قوانین مصوب مجلس اجرا نمی‌شود و معنای آن این است که ما برای خودمان قانون وضع کردیم که لازم است با این مسئله با قاطعیت برخورد شود.

علی لاریجانی در پاسخ به این اخطار گفت: برای تقویت بعد نظارتی مجلس معاونت نظارت تمام احکام و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و برنامه و بودجه را مدون کرد و از این به بعد خود کمیسیون‌ها باید نظارت کنند که دولت در موعد خودش آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را بنویسد و احکامی که ما نوشتیم پیگیری شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این گفته شده که مرکز پژوهش‌ها گزارشی از وضعیت اجرای قوانین در وزارتخانه‌ها و یا تعهداتی که کردند، بدهند که روز گذشته ۷ – ۸ مورد گزارش ارائه دادند که بنده آن‌ها را به کمیسیون‌ها دادم تا کمیسیون‌ها بر اساس آ. نظرات خود را بیان کنند تا اگر تخلفی دیدند، گزارش دهند.