سوال از ظریف در مورد نقش رئیس جمهور و نهاوندیان در نفوذ چهار 2 تابعیتی به تیم مذاکرات

گروه سیاسی- جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به نفوذ چهار 2 تابعیتی به تیم مذاکرات هسته ای گفت: اینجانب در همین زمینه سوالاتی از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه مطرح کردم که وی باید با حضور در مجلس در این زمینه پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای اصلی این سوال نقش رئیس جمهور در نفوذ چهار 2 تابعیتی به تیم مذاکرات هسته ای است، افزود:  وزیر امور خارجه باید پاسخ دهد که چگونه و از چه طریقی چهار نفر 2 تابعیتی در تیم کارشناسی و هیئت مذاکرات هسته ای نفوذ کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این چهار نفوذی تصریح کرد: طبق اسناد قضائی و اطلاعاتی عبدالرسول دری اصفهانی مسئول کمیته مالی و بانکی تیم مذاکره کننده هسته ای دارای تابعیت مضاعف کانادا بوده و همچنین محمدعلی شعبانی مسئول کمیته رسانه ای تابعیت مضاعف انگلیس را داشت.

کریمی قدوسی با بیان اینکه مشکور مسئول تیم حقوق بین الملل دارای تابعیت مضاعف فرانسه بوده، افزود: سیروس ناصری مشاور برجسته ظریف هم دارای تابعیت مضاعف انگلیس بود.

وی با تاکید بر اینکه این چهار نفر در بدنه کارشناسی تیم مذاکرات هسته ای نقش موثری در تهیه متن توافق برجام داشته اند، گفت: از این رو برجام دچار این سرنوشت شوم شده و ملت ایران زیان بسیار دیدند و خسارت محض را تجربه کردند.

چهره شاخص مجلس با بیان اینکه در همین راستا هشت سوال از ظریف مطرح کرده، تصریح کرد: سوال از آقای ظریف این است که نقش وی در سازماندهی این چهار نفر در تیم مذاکره هسته ای چه بوده است؟. همچنین نقش آقای رئیس جمهور در بکار گیری این چهار نفر چه بوده است؟.

کریمی قدوسی نحوه ارتباط و حضور این چهار نفر در کنار ظریف و عراقچی را یکی دیگر از این سوالات ذکر کرد و افزود: وزیر خارجه باید پاسخ دهد که نقش آقای نهاوندیان مسئول نهاد ریاست جمهوری در هدایت این تیم بخصوص سیروس ناصری چه بوده است؟ و سطح مشاوره و اختیارات این چهار نفر در تیم مذاکرات هسته ای در چه حدودی بوده است؟.

وی با بیان اینکه سوال دیگر از ظریف در خصوص روش ها و طریقه حضور این چهار نفر در زمان مذاکرات هسته ای است، تصریح کرد: همچنین وزیر خارجه باید در خصوص نقش این چهار نفر در شکست برجام و نقض عهد طرفین مقابل به چه میزان بوده است؟ و چه کسی این چهار نفر را به رئیس جمهور برای اعطای مدال قهرمانی به همراه صدها سکه طلا پیشنهاد داده است؟، پاسخگو باشد.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: اینجانب هفته گذشته سوالات را تحویل هیئت رئیسه مجلس دادم که طبق آئین نامه داخلی مجلس این سوال به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع می شود و وزیر باید با حضور در کمیسیون به این سوالات پاسخ دهد.

2017-09-24 18.36.45

 

2017-09-24 18.37.002017-09-24 18.36.45