نوبخت: ایران قائل به حق حاکمیت و تمامیت ارضی دولت عراق است

 محمدباقر نوبخت سخنگوی‌دولت امروز‌ در نشست هفتگی خود با خبرنگاران  اظهار داشت: رشد اقتصادی 7 تا 8 درصدی را برای سال آینده پیش بینی کرد‌ه‌ایم.

وی افزود: نرخ بیکاری تابستان امسال نسبت به سال قبل تقلیل یافته است. این نرخ در تابستان سال قبل 12.7 بود که به یازده و نیم درصد تقلیل یافته است. روند کاهنده در این مسیر  را ادامه می‌دهیم تا میزان آن در حد 11 درصد کاهش یابد.

نوبخت در ادامه این نشست خبری درباره سفر اردوغان رئیس جمهور ترکیه به ایران اظهار داشت: رابطه ایران با ترکیه رابطه خوبی است و رفت و آمدهای مسولان در سطوح کشوری و لشکری انجام می‌شود. سفر قریب الوقوع اردوغان برای توسعه مناسبات است، در گذشته توافقاتی صورت گرفته که این سفر  برای اجرایی کردن آنهاست. همچنین همکاری مشترک برای مقابله با تروریسم و توسعه مناسبات اقتصادی و تحولات منطقه‌ای از دیگراهداف این سفر است.

وی گفت: در موضوع عراق هماهنگی مناسبی بین ایران و ترکیه با دولت عراق شاهد بودیم و در آینده نزدیک امیدواریم شاهد محو تروریسم باشیم.

نوبخت درباره همه پرسی در جدایی اقلیم‌کردستان از عراق نیز گفت:  ایران قائل به حق حاکمیت و تمامیت ارضی دولت عراق است. نه تنها در ارتباط با عراق بلکه در جریان کودتای ترکیه هم ایران از تمامیت ارضی این کشور حمایت کرد از این رو حق حاکمیت را برای تمام همسایگان خود قایل است.