استخدام  واژه"حیات نباتی"برای آینده برجام

عبدالله گنجی در کانال تلگرامی خود نوشت: استخدام  واژه"حیات نباتی"برای آینده برجام به فهم سرنوشت آینده آن بسیار کمک کننده است.خارج نشدن آمریکا از برجام وعدم اجرای آن همین معنا را می دهد. یعنی برجام هم هست و هم خاصیتی ندارد.

این اتفاق چگونه رخ می دهد؟

اول:تا بیست سوم مهر ترامپ ایران را متهم به نقض آن خواهد کرد اما از آن خارج نمی شود و به مصداق نقض هم ورود نمی کند.بدان  عمل هم نمی کند.

دوم:شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی بصورت غیر رسمی از سوی آمریکا تهدید می شوند که یا باید با اقتصاد و بانک و بندر ما کارکنید یا ایران و به صورت طبیعی آنها اقتصاد آمریکا را ارجح می دانند.چون این شرکت‌ها و بانک‌ها خصوصی هستند دست دولت‌های اروپایی هم بسته است.

سوم:منظور ترامپ  از نقض برجام توسط ایران اقدامات هسته‌ای نیست بلکه موشکی و حمایت از حزب الله است.بنابراین بدون اینکه ایران را تحریم هسته ای کند بسوی تحریم موشکی و تروریسم  پیش می رود و  ایران نیز نمی تواند آن را نقض برجام بداند.

چهارم:آمریکا در فردای تحریم های جدید، منتظر گرایش ایران به مذاکرات غیر هسته ای می ماند تا بتواند امنیت صهیونیست ها  را تضمین کند

نتیجه :برجام مانند انسان فلج اما زنده و روی ویلچر می ماند که نه تنها کاری ازش نمی آید که باید برای حفظ آبرو هرروز چیزی در گلویش ریخت که لااقل نفس بکشد.