رئیس جمهوری بسیاری از قوانین را ابلاغ و اجرا نکرد/ گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس درباره تخلفات صورت گرفته

گروه سیاسی - ولی داداشی نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به  ابلاغ و اجرا نشدن بسیاری از قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی از سوی رئیس جمهور و دولت گفت: کمیسیون اصل 90 مجلس این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و پیگیر این مساله شد که در همین راستا جلساتی در کمیسیون برگزار و قرار شد تا گزارشی تهیه و در صحن مجلس قرائت شود.

وی افزود: محور گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس، عدم ابلاغ قوانین به سازمانهای اجرایی از سوی رئیس جمهور است و قرار شد تا ضمانت اجرا برای قوانین مصوب مجلس تعیین و قانونی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه آمار دقیق تعداد قوانین اجرا نشده مشخص خواهد شد، تاکید کرد: در گزارش کمیسیون مشخص خواهد شد که رئیس جمهور چه تعداد از قوانین مصوب مجلس را ابلاغ و اجرا نکرده است.

داداشی با بیان اینکه آقایان باید پاسخگو باشند که چرا قوانین را ابلاغ و اجرا نکردند، تصریح کرد: برخی از قوانین با تاخیر ابلاغ شده و  برای بعضی از قوانین اصلا آئین نامه اجرایی نوشته نشده. همچنین آئین نامه نوشته شده برای بعضی از قوانین خلاف قانون است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم تا برای قوانین ضمانت اجرایی بگذاریم که اگر دولت قوانین مصوب مجلس را اجرایی نکرد و یا با تاخیر اجرا کرد و یا اینکه برای قوانین اصلا آئین نامه ننوشت، تخلف محسوب و پرونده برای بررسی به دستگاه قضایی ارجاع شود.

داداشی اظهار داشت: ما در حال تهیه گزارش در این زمینه هستیم و بزودی گزارش نهایی در این زمینه را در صحن مجلس قرائت خواهیم کرد.